Loading
Menu
שאל את הרב
print
אא

ביומא דכפורי בצלותא דמנחה ל"א ביה שיר קודם "עלינו לשבח" אלא אמרינן עלינו לשבח בתר קדיש תתקבל מיד. ובשאר יומי שתא אמרינן שיר בתר קדיש תתקבל כמו דהוו אמרי שיר בעידן הקרבת התמיד דביה"ע כד בי מקדשא הוה קיים (כמו שמבואר הכל בספר פתח הדביר). יפרש לן מר מאי שנא האי מנחה ממנחה דשאר יומי,

הרב יהונתן מאזוז

מה שציין כת"ר לפתח הדביר כנראה כוונתו לסימן רל"ג אות ד' שהאריך בענין אי אמירת שיר של יום במנחה ומסקנתו שמדאורייתא אין נפקא מינא איזה שיר וכל ענין שיר של הוא משום זכר למקדש ולומר פסוק בעונתו וכולהו איתנהו באמירת מזמור המנורה ששייך לזמן מנחה עיין שם. והנה באות ה' שאחריה ביאר מדוע ביום שישי ויום טוב אומרים שיר של יום ולא מזמור המנורה. והיה כמשיב שסגולת מזמור המנורה במנחה היא לגרש החיצונים שלא יעשקו תפלתו ובערב שבת וביום טוב אין צריך לזה עיין שם באורך ולפי זה ביום הכיפורים שאין השטן שולט בו אינו צריך לכלום
וכך זה על פי הדרש אולם על פי הפשט הסיבה היא שממהרים במנחה בשביל להספיק נעילה בזמנה כך נראה לעניות דעתי

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0 /span>
×
ArabicEnglishFrenchHebrew