שאל את הרב
תימה והלא הרמב"ם כתב בפירוש בהלכות ממרים שהצדוקים אינם בכלל ישראל מלבד בניהם ובני בניהם שגדלו על טעותם ועל כרחך שהם כתינוק שנשבה ולא תינוק שנשבה ממש. כי מין הוא רק מי שהלך אחר דעתו הרעה כמו שכתב בהלכות עבודה זרה אבל כישראל אינו אלא אם שומר שבת ואינו עובד עבודה זרה.
הרב מאיר גבאי
לפי דעתי כוונתך שמומר שיחשב תינוק שנשבה רק מכח טעות אבל כשיודע האמת לא נקרא תינוק שנשבה .לפו"ר אתה צודק רק שזה לא כלל דמבואר (פרק ג' דממרים הלכה ג') דאם התחיל בטעות אפילו שהיום יודע האמת כתינוק. מלשונו אף על פי ששמע אחר כך שהוא יהודי (הפוך) וראה היהודים ודתם הרי הוא כאנוס שהרי גידלוהו על טעותם. ע"כ. אני מבין מלשונו זו אף על פי שיודע שדרכו אינה נכונה כיון שהורגל בדרך זו וגדל על זה ולכן סיים שצריך "להחזירו בדרכי שלום" ולא כתב "ללמדם את האמת"
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור