Menu
שאל את הרב
print
אא

איך תנהג כלה בבית חמותה בעת הדלקת נרות? (לכתחילה! ובדיעבד כשבעלת הבית אינה חפצה שידלק שמן בחדר שינה ובעל הבית חפץ בכל הנרות ליד שלחן שבת)

הרב רזיאל כהן

נהגו שאם יש לכלה חדר מיוחד לישון בו מדליקה בו בברכה כמובן תשים שמן שידלק עד שתגיע לחדרה לישון (עיין מנוחת אהבה חלק א' עמוד פ"ד פ"ה)
אבל אם בעל הבית אינו חפץ בכך אין לה להדליק בברכה בסלון או במטבח. ולכל היותר תעמוד ליד בעלת הבית בשעה שמברכת על נרותיה ומדליקה ותענה אמן, ומיד אחריה תדליק הכלה את נרותיה

שאלת המשך:

הבנתי שבצפון אפריקה נהגו שכולם מברכות גם באותו מקום וכך נהגו נשות,רבותינו שהתארחו במקום אחד. הבנתי שכך פסק הרב משאש וכך נהגו בצפון אפריקה. ולא כמרן. האם זה נכון? אני יודע שכך פוסק מרן הרב עובדיה אבל רציתי לדעת מה מרן רה"י פוסק.

הרב רזיאל כהן

גם אני שמעתי קול הברה כזה (לפני מספר שנים) ונסיתי להתחקות אחריו אך "קול דברים אתם שומיעם ותמונה אינכם רואים זולתי קול" וכפי הנראה לא היה בזה מנהג קבוע כלל וכן מתבאר מדברי הגר"ש משאש זצ"ל בשמן ומגן חלק ב' (סימן ל"ח) למעיין בדבריו הייטב 
לדינא דעת מרן ראש הישיבה נר"ו כמו שכתבתי בתשובתי הראשונה וכפי שהביא בשמו במנוחת אהבה שציינתי שם 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן