המילה “אמר” בגמרא
ראה בהקדמת מרן ראש הישיבה שליט”א לחומש איש מצליח שכתב לגבי פתח אליהו שאין לנקד בחטף פתח כמו בארמית, אלא הוא פתיחה בעברית למה שאומר אחר כך בארמית. ע”ש. והוא הדין לניקוד הגמרא.
מה ההבדל בלשון ארמית בין "בר" ל"בריה"? כגון במסכת ברכות (דף ד עמוד א) "אמר רב יצחק בר אדא ואמרי לה אמר רב יצחק בריה דרב אידי וכו' " למה לא אמר גם כן בריה דאדא או בר רב אידי?
כשזו מלה אחת אומרים בר פלוני, כשיש שתי מלים נהוג לומר בריה דרבי פלוני.