Menu
שאל את הרב
print
אא

במחילה אך לא הבנתי, כבודו כתב: "ודוקא בצדקה אמרינן שכיון שעניים מצויים אם איחר עובר מיד, מה שאין כן בשאר הקדשות דתלינהו רחמנא ברגל" ומשמע שגם בתרומה לבית הכנסת תלוי ברגל, ושוב כתב כבודו: "לפי זה צריך להזדרז ולהביא את הכסף מיד" שמשמע שבתרומת בית הכנסת אינו תלוי ברגל. [ועוד קשה ע"ז שמפורש ברמב"ם הנ"ל שזה תלוי ברגל]. ועוד קשה לי מה שכתב כבוד תורתו: "שפעמים יודעים הגבאים שלא יביאו מיד ונחשב כאילו עשו תנאי", וכי הכסף שייך לגבאים שאם הם יודעים שמאחרים יש בכוחם למחול? והרי הרמב"ם מתיר רק אם התורם עצמו התנה לאחר, וכאן התורם עצמו לא עשה תנאי?

הרב ירון ביתאן

תרומה לבית הכנסת דינה כצדקה לעניים שצריך להביא מיד [ולא דומה להקדשות כקרבנות שמביאים לבית המקדש].
ומה שהקשית "וכי הכסף שייך לגבאים וכו'" הנה כל התורם על דעת הגבאים תורם. ואם הגבאים התנו שלא יביאו מיד, נחשב כאילו התורם התנה כן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew