שאל את הרב
שוב שמעתי ראיה ברורה מדין חמום סופגניה עם ריבה [יעויין בחזון עובדיה - חנוכה עמוד י"ט בהערה], שכתב להדיא שדין הריבה כדין דבר לח, אלא שמותר מצד דהוי רובו יבש. מה דעת כבוד תורתו?
הרב רזיאל כהן
לכאורה ראיית כבודו ראיה מהימנא היא, אלא א"כ יתעקשו לומר שמרן זצ"ל שם רק העתיק דברי הגרש"ז אוירבך ולא נחת לעיקר הגדרת דבר לח (וזוהי דחיה גם לראייתי בתשובה הקודמת), אבל פשט הדברים כדבריך.
אגב, בעיקר דין חימום סופגניה יש להזהיר, כי כל מה שהתיר הרב חזון עובדיה לחמם אותה בשבת עם הריבה שבתוכה, זהו בריבה שכבר נתבשלה לפני השבת. אולם המציאות היא שבעלי המאפיות בדרך כלל רוכשים ריבה מרוכזת מאד (מבושלת), ומדללים אותה במי ברז (שלא נתבשלו) לפני הזרקתה לסופגניה. (כן כתב בספר ארזי הלבנון – שבת, עמוד פ"ו, מפי בקיאים). ולכן אסור לחממה בשבת לכל הדעות.
אגב, בעיקר דין חימום סופגניה יש להזהיר, כי כל מה שהתיר הרב חזון עובדיה לחמם אותה בשבת עם הריבה שבתוכה, זהו בריבה שכבר נתבשלה לפני השבת. אולם המציאות היא שבעלי המאפיות בדרך כלל רוכשים ריבה מרוכזת מאד (מבושלת), ומדללים אותה במי ברז (שלא נתבשלו) לפני הזרקתה לסופגניה. (כן כתב בספר ארזי הלבנון – שבת, עמוד פ"ו, מפי בקיאים). ולכן אסור לחממה בשבת לכל הדעות.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור