Menu
שאל את הרב
print
אא

כבוד הרב שלום. לפני כ 14 שנה התחתנתי עם גיורת בחו"ל נישואין אזרחים וגם נישואים דתיים, באנו לביקור בארץ על מנת לאשר את הכתובה ולקבל אזרחות לאישה. דיין בית הדין עיין בכתובה ואמר כי הרב שחיתן אינו מוסמן וגם הכתובה אינה כתובה נכון, ועלינו ללכת לרב שיתקן ,יערוך חופה קטנה ואז נחזור לבית הדין. התמהמנו עם הנושא עד שנישכח ,כעבור כ 5 שנים ראיתי כי האישה מתרחקת מהדת והחלטתי להפרד, התגרשנו אזרחית וחזרתי לבדי לארץ ישראל. כעבור מספר חודשים התקשר אליי רב מחו"ל ודרש שאתן לה גט ,טענתי שאני לא טס לחו"ל שהיא תגיע לארץ. והוא ביקש שאאשר לו והוא כבר ידאג לגרושין בלעדי, אישרתי לו ומאז לא שמעתי ממנו. בע"ה בעוד כחודש אני עומד להתחתן ומהרהר האם אני לא עובר עברה הלכתית, אין לי מושג לגביי הגט ,אין לי קשר לא עם הרב ולא עם האשה אין לי דרך לאתר אף אחד ומצד שני גם לא תיקנו את הכתובה ולא ערכנו טקס חופה שנית על פי הוראת בית הדין. אני מבולבל ומבקש לדעת האם אין חשש להתחתן מבחינה רוחנית. תודה רבה

הרב רזיאל כהן

אינני יודע מה הן הבעיות שמצא הרב מישראל בקידושיך הראשונים עם הגיורת, אבל דבר אחד ברור בהחלט – עשית טעות חמורה שהשארת אותה בלי גט. וזה בלי שום קשר לנישואיך החדשים.

לאשה כזו – כל יום בלי גט, עלול להיות קריטי. והקולר תלוי גם בצווארך. ולכן עליך להזדרז וליצור קשר עם כל גורם אפשרי מחו”ל, ולוודא שהיא אכן קיבלה את הגט (-אותו גט שהרשית בזמנו לרב, בתקווה שאכן מדובר על רב מוסמך שיודע בטיב גיטין). ואם תמצא שהיא עדיין לא קיבלה את הגט (או שאותו רב שפנה אליך לא היה מוסמך לתת), עליך לדאוג שהיא תקבל גט בהקדם האפשרי.

אני מאמין שאם תתאמץ, תוכל למצוא את הדרך להשיג את האשה (או לפחות את הרב שהתקשר אתך מטעמה), כי אין דבר העומד בפני הרצון, והבא לטהר מסייעין בידו.

סליחה על התקיפות, אבל ענין זה באמת אינו סובל דיחוי.

יעזור ה’ ונישואיך העתידיים יהיו בני קיימא, עם אשת חיל יראת ה’, ותזכה לבנים ובנות, רוב נחת, פרנסה בשפע וכל טוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן