Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום למו"ר שליט"אבבית הכנסת שלנו, בית כנסת של יהודים תמימים ופשוטים. יש ברוך ה' בשנים האחרונות גל של התעוררות לעבודת ה' בקרב בני הנעורים, בזכות רבי נחמן מברסלב. יש שיעורי תורה ויותר קיום מצוות בהידור, וכו'בביהכנ"ס יש רב שגר בסמוך, ומתפלל (הוא לא נושא תפקיד רשמי בביהכנ"ס) ורואה לעצמו "מצווה" תוכחה? - אסביר, אנו נוהגים להתפלל שחרית כוותיקין - והוא מנסה לשכנע לחדול מכך בטענה שזה נגד חז"ל. אנו משתדלים לומר תיקון חצות על חרבן הבית - והוא מדבר על לב הנערים, שזה לא הנהגה רצויה. אנו מניחים גם תפילין דר"ת, והוא אומר שזה לא מתאים, וזה גאווה, והפוסקים אסרו. וכך כל כל מיני דברים, בפרט השאלתי ובקשתי, מה לעשות? מצד אחד אנו מכבדים אותו מפאת גילו, וכבוד תורתו, אך זה "מחליש".. בפרט שחלק בראשית דרכם, ובוערים לה' יתברך וזה מכבה.. אנו לא מחפשים ח"ו מחלוקת, ומשתדלים לא להיכנס איתו לויכוחים על עבודת ה' אך הוא רואה בזה עניין, כאילו כל הנהגה טובה זה "חומרה" שלא צריך, ונגד רצון חכמים.תודה לרב והאמת והשלום אהבו. אם אפשר על שלושת הנקודות - ותיקין, חצות, ותפילין דר"ת, לכתוב שזה בסדר.

הרב רזיאל כהן

תפילת וותיקין, תיקון חצות, והנחת תפלין דר”ת – כל אלו דברים חשובים ונעלים, ואשרי המחזיק בהם. והדברים פשוטים וברורים, ואינם צריכים חיזוק כלל ממני ומשכמותי.
כל זה כתבתי באופן כללי, אבל היות ובשאלתך מוצג שכביכול רב בישראל מתנגד לכך (וזה מוזר בעיני מאד), לכן לא אוכל להכריע במחלוקת שביניכם, עד אשר אשמע את שני הצדדים, וכולי האי ואולי.
עם כל הכבוד לרבנו נחמן מברסלב זצ”ל, כדאי שאתה וחבריך תתפשו רב (אמיתי, חי, ולא וירטואלי או שכבר נפטר) שמכיר אתכם מקרוב ממש (אפשר בהחלט שרב זה יהיה חסיד ברסלב, העיקר שיהיה בר-סמכא), והוא יוכל לכוין אתכם מעלה מעלה בע”ה. בלי זה – עלולים ח”ו לתעות בדרך. וה’ ישמרנו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן