Menu
שאל את הרב
print
אא

נדרתי לשמור את קדושתי ולא לראות תמונות וסרטים לא צנועים. בשמירת הקדושה לא נפלתי ב"ה, אבל נפלתי עם הראייה בהתחלה בטעות ראיתי סרט ופתאום קפצה סצנה לא צנועה ומאז נפלתי איכשהו כמה פעמים גם באינטרנט בראייה אסורה, לא התכוונתי להגיע לשם אבל כשהגעתי הסתכלתי כבר לא בטעות. מה אפשר לעשות עכשיו? אני מבואס על עצמי מאוד, מצד אחד שמח שלא נפלתי בקדושתי ואני יודע שגם לא אפול אבל הפרתי חלק מהנדר כשראיתי דברים בהתחלה בטעות ואז בכוונה כשפשוט נגררתי. מבקש עזרה להבין מה ניתן לעשות אני מבין שזה מאוד חמור.

הרב אליהו מאדאר

יהודי יקר! אשריך שאתה שם לב למעשיך ואשריך שרצונך לתקן את מעשיך, אשריך שאתה נזהר, ואשריך שבאמת כואב לך הדבר.

מכל מקום, דע כי אמרו חז”ל אל תאמן בעצמך עד יום מותך, ושום אדם אסור לו להיות בוטח בעצמו שלא יכשל באיסור זה או אחר, כי היצר של מחר אינו כמו של היום, ושל שנה הבאה לא כמו של השנה.

ועוד שגם הראיה לבדה היא איסור עצמי ואיסור תורה, כמו שנאמר “ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם”, ובפרט בדברים אלו שהיצר רודף אחרים ונפשו של אדם מחמדתן, ועיקר קדושת האדם מתחילה בעיניים ובהם זוכים לקבל את עיקר השכר לעתיד לבוא.

ודע כי מצווה זו היא מצווה תמידית ובכל רגע, כמ”ש בספר החינוך בהקדמה. וכל רגע שאתה מתגבר מקיים מצווה ומקבל שכר. המונה עובד ומוסיף.

והנה על העבר, עבר, ולא ניתן להחזיר הגלגל אחורה, ויש בידינו רק מצוות התשובה, שהיא מכפרת על כל העברות ומנקה את האדם ועושה אותו כבריה חדשה.

לכן אתה צריך לעשות תשובה, גם על העבר הרחוק וגם על העבר הקרוב, על המעשים ועל הראיות, הגדולות והקטנות ועל כל דבר שהוא נגד רצון ה’.

ואם אתה יכול להתענות תעשה תענית לפחות יום אחד ותתן כסף לצדקה באותו היום לפדיון שאר התעניות שצריך. ותעשה כל חלקי התשובה, עזיבת החטא לגמרי וחרטה כנה, וידוי אמיתי מקירות הלב, וקבלה לעתיד. והיינו ע”י שלא תתקרב למכשירים אלו כלל ועיקר.

ונכון שתקרא מזמורי תהילים בכל יום, וכן כמה דקות בספר הזוהר הקדוש בכל יום.

ובזה יתוקן הדבר בס”ד. חזק ואמץ!

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן