Menu
שאל את הרב
print
אא

אני עובד כמחסנאי בחנות למוצרי חשמל במשך כ-3 שנים. יחד איתי עובד מנהל המחסן ושני מחסנאים נוספים. אציין ששני המחסנאים הינם חדשים ולרוב קצב תחלופת העובדים במחסן הוא גבוה. מנהל המחסן נחשב כעובד מן המניין אך מתוקף תפקידו, ניתנו לו סמכויות מנהל. בחצי השנה האחרונה, בשונה מכל השהות שלי בעבודה הזו, הבחנתי שמנהל המחסן מדפיס כרטיס בבוקר ונעדר למשך כל היום, מחוץ לגבולות העבודה, כאשר ביום המחרת כשהוא מגיע לעבודה, הוא מתקן במחשב את שעת היציאה לכזו שיום העבודה יסתכם ב-9 שעות (כפי שעלינו לעבד) ואף יותר. אציין שוידאתי את דבריי בכך שנכנסתי במערכת לכרטיס השעות שלו ואכן סך השעות היו מפתיעות עוד יותר ממה שחשבתי. ככל הנראה, תיקון השעות במערכת אינו מעלה שאלות במחלקת השכר, בשונה מהעברת כרטיס העובד בדרך המקובלת. אציין שבפרק זמן זה של החצי שנה, מצלמות המחסן התקלקלו והיציאות המוקדמות והכניסות המאוחרות לעבודה 'מתאפשרות' לו בנקל ובאין מפריע.א. הדבר מפריע לי מאוד מבחינה מוסרית בכך שייתכן ואני שותף לדבר עבירתו ומה עליי לעשות? ב. אציין שלמנהל יש משפחה וילדים, משכנתא וכו'. נתונים אלו מטרתם לא להצדיק את מעשיו, אלא חוששני שייפגע באיזו שהיא צורה אם הדבר יתגלה. ג. בעקבות העדרויותיו, נטל העבודה הוא בעיקר עליי, שכן אני הותיק במחסן אחריו. ד. המנכ"ל אינו יודע זאת, גם בפעמים שהערתי לו על תיקון המצלמות במחסן לא קודם הנושא והמצלמות עדיין תקולות.אודה על קבלת תשובת הרב כיצד עליי לנהוג?

הרב רזיאל כהן

כפי הנראה מתוך השאלה, לא שייך לקיים כאן את המצוה “הוכח תוכיח את עמיתך” מול מנהל המחסן, כי אין עם מי לדבר. אבל ככל הנראה עדיין מוטלת עליך מצוה (מצוות “השבת אבידה”) לדווח למנכ”ל על העדרויותיו של המנהל הנ”ל. אם דיווח כזה עלול להיות לך לרועץ, לפחות תלחץ על המנכ”ל בנושא תיקון המצלמות, תוכל גם לרמוז לו שיש דברים בגו. אני מאמין שעם תיקון המצלמות ישוב סדר העבודה ההגון אל כנו, וגם לא יפוטר המנהל הסורר. ואתה את נפשך הצלת.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן