פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
אנוכי הצעיר למדתי ששווא וחטפים לא יכול לעולם לבוא בהם הטעמה או מעמיד.אולם ראיתי בתהילים ומשלי כמה וכמה פעמים שהשווא מוטעמת במעמיד(געיא) כגון תְּֽחִי־נַ֭פְשִׁי וּֽתְהַלֲלֶ֑ךָּ(קיט, קעה) פְּֽרִי־צַ֭דִּיק עֵ֣ץ חַיִּ֑ים( משלי יא,ל) האם במקרים כגון אלו צריך כן לעמוד מעט בשווא
כדבריכם כתב מהר”ם די לונזאנו זצ”ל הובאו דבריו בלחם הביכורים (דף מ”ה ע”א) שמטרת הגעיא כאשר יש שוא היא להעמיד את השוא. ע”ש. אך לא נראה שכוונתו לעמוד ממש בשוא אלא רק להאריך אותה ולעשות אותה כמו שוא פתח, כמו שכן המנהג בג’רבא לעשות כל שוא שיש בו געיא בשוא פתח.