מאמרים
נכון [יש לקרוא "ונ,תן-לנו"]
תשבו כעין תדורו בעינן. ולכן המצטער פטור מן
מרן בשלחן ערוך (סימן לז סעיף ג) כתב,
אם קשה לאמך שתחיה לתת לך כסף, אז
כידוע נחלקו האחרונים, הנמצא בארץ ישראל האם יאמר
מה שכתב בילקוט יוסף (סימן תקנו אות ג)
ראוי לעשות כן. וכן נהג אבי מורי רבי
ספרו של מרן ראש הישיבה שליט"א דרכי העיון
פעם נשאל על זה מרן ראש הישיבה שליט"א,
יש שני משקלים: יש רפה כמו מִשְׁקָל מִשְׁכָּן
ללמדו קריאת שמע ועמידה (או חלק ממנה) בעל
רצועות השחורות רק מצידן החיצון- כשרות הן לכל
1) "הפקר" זו מלה שמקורה בארמית (עיין בערוך
א. גם דעתי שלא לברך על המים בסעודת
אדרבא תשכנע את הוריך.
ניתן למהול, והברכה תשאר בפה''ג לכ''ע. ע''ה ברק
כל צרכי החג הם בגדר קמחא דפסחא, ובאמת
א. יום זה דינו כמו כל יום חול
חכמי התלמוד לבשו שחורים בשבת (עיין שבת דף
זוהי מליצה על פי הפסוק "גם אשור נלוה
איסור ממש אין כאן. כיון שאין זה צבע
בתחילת תיקון סופרים איש מצליח נדפסו כל ההלכות
לב'. במקרה שיש לה עוד ילדים ואומרים הפטרה
א) הספרדים אינם נוהגים לעשות "חדר יחוד" כלל,
לא כדאי בא"י לברך לפני הזמן. השמים בהירים
כלי נגישות