מאמרים
קביעה במסמרים היא לכאורה פסול, שמעמיד הסכך בדבר
תגיד לכל העדות שיבטלו תחנון.
לא נחשב לכופר רק הוא טועה. כמו מי
אונקלוס מפרש: הלא תחת אלוקים אני (וראה בלחם
ששים – שלשים, הוספנו למ"ד ונגרע ערך המלה
בכוסכוס היה מנהג כזה, והוא נחשב לקביעות סעודה.
הצלחת אינה צריכה הכשר כלל, כשם שהמרק עצמו
כפי הידוע לי קיימים היום שני סוגים של
צריך למחוק את הוי"ו הראשונה של ואחיו.
כשם שגרם כיבוי האש מותר, כך גם הפסקת
בשלחן ערוך (סימן תרס"ט) כתב שמוציאין ג' ספרי
1. כלי חרס המצופים ציפוי זכוכית דקה חייבים
בכל "אל אדון " אין חרוזים וגם המילים
כך אמנם כותבים התימנים. אבל כמדומני בפרקי אבות
כתב הרמ"א (חושן משפט סימן ר"ז סעיף ט"ו)
יעשו סעודה במוצאי שבת ויעלו ביום ראשון לבית
רק לתלמוד תורה אמרו לשלם מכספי מעשר.
עיין בילקוט יוסף (שובע שמחות חלק ב' עמוד
שאלו את הרב ישכיל עבדי זצ''ל (ראיתי באחת
1) לכתחילה נכון שלא, אך אין זה מעכב,
אמנם הרמ"א(סי' קכח סעיף ו) כתב שלא נהגו
לא אמרתי שעליו לראותה, אמרתי שלא יהיה מוזר
מותר לך לקבל מעשר כספים ללמוד שיעורי חזנות
אסור להדיח כלים שלא לצורך שבת וכמבואר בשלחן
הדבר נבדק על ידינו במוקד פניות הציבור של
כלי נגישות