Menu

הלכה יומית (שני) – מרן הגאון רבי רפאל כדיר צבאן זצ”ל

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – מרן הגאון רבי רפאל כדיר צבאן זצ”ל

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני ד' כסלו התשפ"ג

נספר קצת מהמעשים של הרב צבאן ע”ה, שהיה פקח גדול. פעם כתב לי רבי ישראל כהן, שאם הוא נכנס לפוליטיקה היה שר. כאילו זו גדולה משהו מיוחד להיות שר… אבל תלמיד חכם שווה עשרה שרים.

הרב צבאן היה יודע ללכת עם כל אחד ואחד. והיה מסתדר עם הרב עובדיה, וגם עם הרב גורן. פעם אחת הרב עובדיה אמר לו: תעזוב את הרב גורן, תהיה אתי, אני בודד כאן, כולם נגדי, כל עשרת הרבנים של מועצת הרבנות כולם נגדי. הרב היה קורא להם “עשרת בני המן”… והרב צבאן ענה לו תשובה שאי אפשר לשכוח אותה: “אני לא מוכן להיות קרבן יחיד”. יש קרבן ציבור וקרבן יחיד, אז אני לא רוצה להיות קרבן יחיד… והרב הבין אותו. תמיד היו בכבוד אחד עם השני.

פעם היתה ילדה אחת מג’רבא, שפיתו אותה לחתום ללכת לצבא. והיא ממשפחה טובה. דיברו איתה והתחרטה. אבל מה לעשות, חתמה כבר. מה עושים? הרב צבאן הלך לרב גורן ואמר לו: יש לנו בעיה כך וכך. שאל אותו: מה אתה רוצה שאני אעשה? אמר לו הרב צבאן: “אתה הרב הראשי של צה”ל, תקח את התיק שלה ותעלים אותו”. ככה עשה ונגמר. חכמה מיוחדת.

פעם באה אליו אמא אחת, ואמרה לו: הבן הזה לא רוצה לאכול, כמה שאני מדברת אתו זה לא עוזר, והוא ילד בן שש. אמר לו הרב: “תשמע, תאכל או שאני אתקשר למשטרה”. הילד נבהל: מה? אתה תתקשר למשטרה?. הרב התחיל לסובב את הטלפון כדי להתקשר. אמר לו: טוב טוב אני אוכל…

צריך לדעת איך להתנהג עם כל אחד ואחד לפי רוחו, גדולים וקטנים. וזו מעלה גדולה מאד, שאדם תהיה דעתו מעורבת עם הבריות. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל, וכן יהי רצון ונאמר אמן.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן