Menu

הלכה יומית (שני) – מחצית השקל ולאהוב אחד את השני

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – מחצית השקל ולאהוב אחד את השני

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני י"ג אדר א' התשפ"ב

התורה מצווה לתת כל אחד ואחד מישראל “מחצית השקל בשקל הקודש ולא יהיה בהם נגף”. הסבירו את זה, כי המלה “מחצית”, האות האמצעית שלה צד”י זה צדקה, ועל ידה אותיות “חי”, שהצדקה נותנת לאדם חיים. ואילו מסביב אותיות “מת”, זה מוות, כי הצדקה מרחיקה את המוות ומקרבת את החיים.

לכן כדאי שהתלמידים שיחיו שיאמרו היום “ויברך דוד”, שיתנו פרוטה לצדקה. אתם יודעים מה זה פרוטה? אפילו עשר אגורות. והנכון הוא לתת 30 אגורות. ומי שיכול יותר, שיתן שקל או שנים, אבל לא פחות מפרוטה, כל יום. ובמשך החודש יצטבר להרבה. אותו הדבר כאשר נוסעים לשבת חופשה וכשחוזרים, לפני הנסיעה לתת שקל לקופה של צדקה. זה דבר שמגן מכל הבעיות. ופעם אחרת אספר לכם סיפור, איך אדם ניצול בזכות מצות הצדקה.

ועוד דבר, “מחצית השקל”, להראות שכל אחד מאיתנו הוא רק חצי, והשני משלים אותו. ולא כמו שאומרים המשוגעים “רק לא פלוני” “פלוני מחריב את העולם”. הנה יצא פלוני, מה יצא מכם? כל הדברים התייקרו, וחרבן ושממה. כולם מתחרטים עכשיו, ואוכלים את האצבעות שלהם… התורה אומרת: תהיו חברים, תהיו ידידים, תפסיקו לשנוא אחד את השני. והם לא יודעים להעריך את זה.

תודה רבה שבאתם, ובזכותכם התפללתי היום במנין, אחרי שביום חמישי עד עכשיו לא יצאתי מהבית.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן