Menu

הלכה יומית (שני) – חודש ניסן

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – חודש ניסן

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני כ"ה אדר ב' התשפ"ב

נושאי ההלכה: א. חודש “ניסן”. ב. אין אומרים תחנון בחודש ניסן. ג. להתחזק באמונה. ד. תפלת “יום כיפור קטן” בער”ח ניסן.

עוד מעט נכנסים בעז”ה לראש חודש ניסן. וקוראים לו “ניסן המנוסה”, כי מאז ומתמיד היו בו נסים ונפלאות. וגם בדורנו היו נסים בחודש ניסן. ופעם בליל פסח באו רשעים ארורים לאיזה אולם וירו בו, והרב עובדיה בזמנו התקשר לאריאל שרון, ואמר לו: “תיכנס בהם, תיכנס בהם”. איני זוכר אם זה היה מבצע חומת מגן או משהו אחר. והנה היום אנחנו מריחים את הריח של הערבים המחבלים, עוד לפני ניסן. אבל התורה מבטיחה “וראיתי את הדם ופסחתי עליכם”. וכמו הנס הזה שהיה שם במסעדה עם שני “מסתערבים”, שנראים כמו ערבים, ה’ ישמור עליהם.

כל החודש הזה “ניסן”, לא אומרים בו תחנון. ויש רמז לדבר בפסוק “החודש הזה לכם ראש חודשים”, כל חודש ניסן כולו זה כמו ראש חודש, כמו שביום ראש חודש לא אומרים תחנון, כך בחודש ניסן כולו לא אומרים תחנון. זה רמז יפה שכתב אותו מרן הרב עובדיה ע”ה.

צריכים להתחזק באמונה. ויש אנשים אומרים: “אילו היה בבא סאלי”, “אילו היה הרב פלוני”. אבל רבותי, הבבא סאלי והרבנים של כל העולם כולו היו בתקופת השואה, והקב”ה לא ויתר ולא חמל, מה לעשות. לכן אנחנו צריכים להתפלל מכל הלב, ובזכות זה ה’ יתן לנו משיח צדקנו, במהרה בימינו. וירגיע אותנו מכל הצרות האלה, ולא נצטרך לא צבא ולא חיילים ולא משטרה ולא שום דבר, אלא כל גוי מחבל שרוצה לפגוע ביהודי היד שלו תתייבש וימות על המקום. תפסיקו להפריע לנו, תנו לנו לחיות ברוגע, מה עשו לכם. זה מה שיש. אבל אנשים מתפללים, והקב”ה יעשה לנו נסים ונפלאות.

ואני מבקש אם יכולים לארגן ביום ערב ראש חודש ניסן, יום ששי, חצי יום תענית. ולקרוא תפלה של ערב ראש חודש, תפלת “יום כיפור קטן”. פעם היתה ישיבה בחו”ל שהיו כל הזמן נפטרים בה הבחורים, שלחו לרבי חיים קנייבסקי נדמה לי, ואמר להם: קבלה מרבותי שתפלת יום כיפור קטן מבטלת את הגזירות, תעשו ככה. “יום כיפור קטן” זה כל ערב ראש חודש, עושים או תענית ותפלה או תפלה בלבד. ומאז שעשו ככה התבטלו הגזירות.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן