Menu

הלכה יומית (שלישי) – רבי דוד ברדא זצ”ל.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – רבי דוד ברדא זצ”ל.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי ו' תמוז התשפ"ב

היום יום האזכרה של מורי ורבי המדקדק רבי דוד ברדא זצ”ל. נפטר בששה בתמוז תשכ”ט, לפני 53 שנים.

אני זוכר את השיעור הראשון שלו בדקדוק, היה משהו מיוחד. הוא אמר לנו: “אם תלמדו דקדוק – יפתח לכם עולם חדש”. ואני יודע ארבעה עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה, מאיפה בא עוד עולם חדש? כנראה יש לו עולמות שלו…

ויש לו כמה דברים מיוחדים. היו חבריו בהוראה בבית ספר “אור תורה” כמה מורים, מהם גדולים ממנו ומהם קטנים ממנו, שכתבו ספרים לילדים, “אלפון לילד” שני מורים חברו אותו, “העברי הקטן” שלושה מורים חברו אותו. והוא כתב ספר אחד ששקול כנגד כולם, ספר שיש בו כל כללי הדקדוק בצרפתית, כי אז לא ידעו לקרוא עברית רק בצרפתית. ויש לי הספר הזה, “דקדוק שפת עבר”. הוא אמר על אלה שמקנאים בו: “השועל ראה ענבים ולא יכול לאכול אותם, כי לא יכול להגיע אליהם, אז אמר שהענבים האלה בוסר ולא שוים כלום….ככה המקנאים בספר שלי – שיקנאו.

אבל אני העמדתי לו ציון, העמדתי לו מצבה, בספר “מגדולי ישראל” [ח”ג עמ’ קי”ג]. כל השירים שהוא כתב, וכל הדברים שהוא כתב, וכל הבדיחות שהוא אמר (חלק מהם שאני זוכר), כתבתי. שתהיה נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן