Menu

הלכה יומית (שלישי) – יום פטירת האר”י הקדוש.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – יום פטירת האר”י הקדוש.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי ה' אב התשפ"ב

היום חמשה באב יום פטירת האר”י ע”ה. האר”י נולד בירושלים (ונדמה לי שמכירים את הבית שלו עד היום), ואח”כ הלך עם אמו למצרים. אמו היתה ספרדיה ואביו אשכנזי, וזה גרם לכמה חכמים להתבלבל בזה. החתם סופר אמר שהוא העדיף את הנוסח הספרדי בגלל שהוא היה ספרדי, ורבי עובדיה הדאיה אמר: מה פתאום? הוא לא היה ספרדי, “לוריא” זה אשכנזי, אלא אמו היתה ספרדיה, אז הוא העדיף את הנוסח של אמו?! אבל לא בגלל זה, אלא שהוא ידע שהנוסח הספרדי יותר נכון.

הוא היה במצרים שנים רבות, והיה חוזר לביתו משבת לשבת. כל השבוע יושב על יד הנילוס, היה לו פינה שם, איזה בית קטן, ולומד שם. ועיקר לימודו היה בזוהר יום ולילה, אבל גם בגמרא היה בקי מאד. היו אנשים שלמדו אתו אח”כ בארץ ישראל, למדו מסכת יבמות, ואמרו: “כל ההלכות זורמות מפיו כמו מים”, מתי הכין אותם?! לא יודעים. הוא היה גם סוחר ומתפרנס מהמסחר שלו, והיה קובע עתים לתורה. היה לו גמרא מסכת קשה יבמות, והגיע לכל הדברים האלה.

שנתיים לפני פטירתו, נגלה עליו אליהו הנביא, ואמר לו: תעלה לארץ ושם תפרסם ידיעותיך בעולם. הוא פרסם, וכל כך השפיע על עם ישראל, שכל הנוסח בתפלות הוא ע”פ האר”י. וגם כל מיני דברים, כמו נטילת לולב וסדר של ליל פסח, הכל ע”פ האר”י. זה כח מיוחד. חכם שלא האריך ימים, חי 38 שנים. אבל כשאדם יש לו כח מלמעלה, יש לו זכות גדולה מאד.

ויש כאלה עושים הלילה “תיקון כרת”, לע”נ הרב האר”י. וזה תיקן רבי יוסף חיים, “תיקון חמשה באב”. אבל גם מי שאינו עושה, ילמד קצת ממנו. יש לנו “בן איש חי” שמביא כל הדברים ע”פ האר”י.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן