Menu

הלכה יומית (רביעי) – הילולת רבנו אור החיים הקדוש זיע”א

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (רביעי) – הילולת רבנו אור החיים הקדוש זיע”א

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביעי י"ד תמוז התשפ"ב

היום בערב הילולא של רבי חיים בן עטר זצ”ל, ובאים אליו אלפים אם לא רבבות. פעם אחת היה נשיא המדינה יצחק נבון, והיו שם המון אשכנזים, ואמר” זה פלא פלאים, הם לא יודעים שהוא ספרדי? “בן עטר” זה ספרדי. אמרו לו: שוטה אתה, אתה חושב שאנחנו שני עמים? אנחנו עם אחד.

החכם הזה לא היה מוכר, אבל הבעל שם טוב סיפר עליו גדולות ונוראות, ואמר: אם היינו נפגשים ביחד – הגאולה היתה מגיעה. ואמר: “הנשמה שלו רוח דוד דאצילות, והנשמה שלי (של הבעל שם טוב) נפש דוד דאצילות”, כלומר הוא למעלה ממני.

כשנפטר אור החיים, הרב בעל שם טוב היה בחוץ לארץ במיז’בוז’, ובמוצאי שבת הביאו לו מים אחרונים, ואמר “כבה נר המערבי”. אמרו לו: מה הכוונה כבה נר המערבי? אמר להם: ישנה כוונה אחת במים אחרונים, ולא מגלים אותה רק לאחד בדור, “חד בדרא”, ותמיד ביקשתי לדעת אותה ואמרו לי שיש חד בדרא שיודע אותה ולא אתה, עכשיו גילו לי את הסוד הזה, וידעתי שהחד בדרא נפטר.

ויש סגולה ללמוד בספר “אור החיים”. יש כאלה שלא זכו להתחתן ודוחים הרבה, אם רוצים לזכות לזיווג טוב – ילמדו בספר אור החיים פעם אחת בשבוע, או ביחד או בנפרד איך שנוח להם. ואם יש שיעורים באור החיים, ילכו אליהם. היה לנו בחור בישיבה שנה-שנתיים לא מוצא בת זוג, התחיל ללמוד באור החיים לבד כל שבוע, וב”ה מצא בת זוג שלו.

לכן אדם ידע שהחכם הזה צדיק וקדוש, ובזכותו יגן עלינו ה’ יתברך מכל הגזרות של ביידן וחבריו.

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן