Menu

הלכה יומית (ראשון) – המתנמנם בקריאת המגילה

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (ראשון) – המתנמנם בקריאת המגילה

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום ראשון ג' אדר ב' התשפ"ב

בן איש חי (הלכות פורים ה”ג): קראה מתנמנם – מי שקרא את המגילה ביום פורים כשהוא מתנמנם. כיון שלא נרדם בשינה, יצא – כי מוכרח שלא נרדם, שאם נרדם איך היה קורא?!

אבל השומע אם מתנמנם לא יצא – השומעים יכולים להתנמנם, כי המגילה ארוכה מאד, וע”פ רוב הם לא מבינים מה זה. פעם הוצאתי ספר “דרך ישרה”, ואחד אמר לי: למה לא הוצאת את המגילה מתורגמת לערבית? התפלאתי: עד כדי כך אתה לא יודע? והוא לא נחשב תלמיד בור בחו”ל אלא הוא מבין, אבל צריך לתרגם להם את המגילה לערבית. תירגמנו את “מי כמוך”, אבל המגילה מה נעשה לה. לכן השומעים יכולים להתנמנם. ומטעם זה קוראים כמה פסוקים בקול רם, כדי להעיר את הציבור, כמו “רוח והצלה”, “גדל”, וכן על זו הדרך.

וצריך להיזהר בדבר זה, שהוא מצוי תמיד, שאלו השומעים יתנמנמו. ולכתחילה גם אם ראו את הקורא שקרא איזה פסוקים מתנמנם, מכריחים אותו שיחזור ויקראנה, שלא אמרנו “קראה מתנמנם יצא” רק בדיעבד, אם הוא סיים קריאת המגילה כולה – אבל אם לא סיים רק הפסוקים האלה היו “נים ולא נים תיר ולא תיר”, תחזור עליהם.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן