Menu

הלכה יומית (ראשון) – א. הגאון רבי יהודה צדקה זצ”ל. ב. רמזי הבחירות בתורה.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (ראשון) – א. הגאון רבי יהודה צדקה זצ”ל. ב. רמזי הבחירות בתורה.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום ראשון י"ב חשון התשפ"ג

היום יום פטירת הגאון רבי יהודה צדקה זצ”ל, בתשנ”ב. לפני כמה שנים מפטירתו, היה חולה בלי הכרה כמה שבועות, ובפרשת וישב פתח את העינים. לכן כתוב בפרשה “ויכר יהודה”, חזרה לו ההכרה, “ויאמר צדקה ממני”, זה רבי יהודה צדקה. תמיד אפשר למצוא בפרשת השבוע משהו אקטואלי של אותו השבוע ושל אותה השנה.

הנה למשל שבוע שעבר – אתמול, קראנו “ארבעה מלכים את החמשה”, ובבחירות היו ארבעה מול חמשה. ואחד משלהם נעלם, זה “מרץ”. כשבאה היו לה שנים עשר מנדטים, עד שפעם אמרתי שדוד המלך התפלל עליה “ה’ מה רבו צרי” ראשי תיבות מרץ… והיא נעלמה מן האופק. גם המזרחי שהיה פשרן כזה – נעלם. ומספר הקולות של המחנה הזה והמחנה הזה – שוים. פלא פלאים. כך שמעתי ממישהו בירושלים שאמר לי שמספר הקולות שוים. אבל בכל זאת כשה’ רוצה לעשות, הוא מבלבל אותם ומסכסך אותם ועושה מה שהוא רוצה. לכן ארבעה מלכים את החמשה, ואחד מהחמשה נעלם.

אבל הארבעה שהולכים בדרך התורה, צריכים להישאר ולהתאחד. אחד מהם אמר פעם לפני כמה עשרות שנים: “פועלי כל העולם התאחדו”, קל וחומר שצדיקים צריכים להתאחד.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן