Menu

הלכה יומית (יום שלישי) – “תענית דיבור” בשובבי”ם

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (יום שלישי) – “תענית דיבור” בשובבי”ם

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי כ"ג שבט התשפ"ב

“ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם”. השבת הזאת היא שבת האחרונה של שובבי”ם, שמות וארא בא בשלח יתרו משפטים. בתונס היו עושים “תענית דיבור” בשבוע הזה, ביום ראשון של פרשת משפטים.

פעם אחת הייתי בפריז (לפני שלושים וכמה שנים), וראיתי שעושים תענית דיבור, כמו שעושים בתונס, ביום ראשון של משפטים. באתי להתפלל מנחה, ובית הכנסת היה מלא, יש עם טליתות ויש בלי טליתות. ואני התפלאתי שגם בפריז, עיר החופש והדרור, יושבים יהודים כשרים ופשוטים, לא זקן ופאות אלא אנשים פשוטים, גומרים עבודה בוקר ובאים לבית הכנסת, וביום ראשון שאין עבודה אז עושים תענית דיבור.

אמרו לי: תגיד כמה מלים. עלה בלבי באותו הרגע, אמרתי להם: כתוב בתהלים “כי בחנתנו אלקים צרפתנו כצרוף כסף”, בחנתנו בגימטריא “תונס”, לפני מאה חמשים שנה באה האלייאנס לתונס וקילקלה הרבה, וכולם היו שומרי שבת ולמדנים, ופתאום שוכחים הכל. למה עשו את זה מהשמים? אלא זה היה “זריקת חיסון” שכאשר תגיעו לצרפת תהיו מחוסנים מפני הרוחות הלא טובות. כי בחנתנו – זה היה מבחן. צרפתנו – הבאת אותנו לצרפת, כצרוף כסף – הנה עובדה שבצרפת עושים תענית דיבור. זה חידוש “ברק” שבא אלי פתאום ב”ה, ואני זוכר את זה מאז ועד היום.

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן