Menu

הלכה יומית (יום שלישי) – א. תזכורת בתפלה לראש חודש. ב. רפורמת התקשורת של הממשלה.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (יום שלישי) – א. תזכורת בתפלה לראש חודש. ב. רפורמת התקשורת של הממשלה.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי ל' שבט התשפ"ב

בחו”ל בג’רבא היו נוהגים בליל ראש חודש לפני העמידה, שאומרים: “ראש חודש לברכה לטובה ולחיים טובים ומזל טוב”. ויש מקור למנהג הזה, הרשב”א אומר מה שאומרים “ראש חודש” בערבית זה לא נחשב הפסק, וזה מובא גם בשלחן ערוך. אבל זה הכוונה “ראש חודש” מלה אחת, ואילו הם עושים סיפור שלם… אולי יקראו כל יעלה ויבוא… בתונס לא עשו את זה. וגם בג’רבא עושים את זה רק בערבית. אבל דוקא בערבית לא צריך, כי מי ששכח יעלה ויבוא בערבית אינו חוזר. לכן הטוב ביותר הוא כמו שאנחנו נוהגים, שאדם מתחיל עמידה יאמר בקול רם “אלקינו ואלקי אבותינו”, להזכיר לכל הציבור שצריכים לומר יעלה ויבוא, גם בערבית. ואם לא אמר בערבית, יצא ידי חובה.

לצערנו הממשלה הזאת רוצה להרוס את כל עם ישראל, ואפילו “פלאפון כשר” רוצים לבטל את זה. רשעים אלה, אי אפשר להבין אותם. אתם אומרים “דמוקרטיה דמוקרטיה”, איזה דמוקרטיה?…הם אומרים שצריך לבטל את זה, ולשמוע כל הזמן דברים פסולים ובזויים. לכן צריכים לכוין עליהם בתפלה, “ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם ותכניעם במהרה בימינו”, תכניע אותם. אמנם יש להם 61 מנדטים, בסדר, על זה כתוב שובר אויבים ומכניע זדים, “זדים” בגימטריא 61. ולא רק זה, אלא זדים בגימטריא שמו של ראש הממשלה, שהוא ראש ממשלה של נייר, והוא לא עושה דברים כאלה. אבל הם השתגעו הרבה, חבר משוגעים לקחו את המדינה לידם.

פעם היה אחאב שהרג את כל נביאי ה’, הוא ואיזבל, ומה יצא לו אח”כ מזה? שבעים בנים שלו, יותר מששים ואחד מנדטים… חתכו את ראשם, ושמו אותם בשני דליים, מי שרוצה לקנות ראשים של בני אחאב שיקנה. כך מובא בנביאים. ושוטה מרוקאי אחד אמר לי: ירמיה הנביא לא עשה לנו טוב, שלא סיפר לנו שאחאב היה מושל בכל העולם. אבל מאיפה אתה יודע את זה? אינו יודע אם הוא קרא בספריהם, אבל זה כתוב בגמרא, שאחאב משל בכיפה מסוף העולם ועד סופו, והביאו הוכחה מהפסוק. מה אתה רוצה מירמיה הנביא? דבר שני, מה יצא לאחאב מכל השטויות שלו? כלום.

לכן צריכים לדעת, שאנחנו נמצאים בתקופה קשה. אדמורי”ם צדיקים מפורסמים, באים לשר התקשורת, נועז או יועז, נעארף עלא בו… הם באים אליו, והוא לא מתייחס אליהם, ומדבר איתם בגילוי ראש. מה שלא עשו בן גוריון בזמנו, הוא עושה. הם יש להם אלפי חסידים, והוא לא מתבייש. מי שאינו מתבייש – שיתייבש. שנזכה לגאולה שלימה, במהרה בימינו, אמן ואמן.

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן