Menu

הלכה יומית (יום חמישי) – א. “שובבי”ם ת”ת”. ב. ויקחו לי תרומה ולא ויתנו.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (יום חמישי) – א. “שובבי”ם ת”ת”. ב. ויקחו לי תרומה ולא ויתנו.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום חמישי ב' אדר א' התשפ"ב

בפרשיות של שובבי”ם, בשנה מעוברת מוסיפים עוד שתי פרשיות, שובבי”ם – ת”ת, מה זה ת”ת? תרומה תצוה. ויש סיבה לדבר להשלים מספר התעניות שהיו עושים פעם, שמונים וארבע תעניות או ארבעים תעניות. אבל אין לנו עסק בזה, מאז שבא בעל שם טוב, ואמר שאסור לצום, כי אם אדם צם אח”כ מחליש את גופו, ויכול להחליש הרבה ה’ ירחם, לכן “ויקחו לי תרומה”, את התעניות לפדות בצדקה, תרומה זו צדקה.

יש קושיא של המפרשים, למה כתוב “ויקחו” לי תרומה, צריך לומר ויתנו לי תרומה. אבל זו לא קושיא, כי הם חשבו שהקב”ה מחכה לתרומות שלנו, אבל הוא לא מחכה לנו ולא לתרומות שלנו, אלא “ויקחו לי תרומה” זה מדבר על הגבאים, שיסתובבו מבית לבית או ממקום למקום, ויקחו תרומה לבנין המשכן או לבנין בית המקדש. הנה ההמשך: “מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי”. העולם אומרים ידְבנו, דל”ת בשוא נח, והם לא מבינים, ידְבנו זה לשון לב דווי דהוב ועצוב, לכן צריך לומר ידְּבנו, הדגש בדל”ת בא להשלים את הנו”ן החסרה, ינדבנו. מי שהלב שלנו נודב אותו תקחו ממנו את התרומה שלי. אז על מי מדבר? על הגבאים שלוקחים תרומות, שתקח מכל אחד ואחד ומזה יבנה בית המקדש. ונזכה לראות את זה במהרה בימינו.

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן