Menu

הלכה יומית (חמישי) – מהלכות יין נסך

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (חמישי) – מהלכות יין נסך

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום חמישי ח' תמוז התשפ"ב

יין מבושל אין בו משום יין נסך, כמה זה מבושל? שהרתיח על האש ונחסר ממנו מעט. בזמנו הרב דבליצקי ע”ה אמר לי: היינות שלנו מפוסטרים וזה לא בסדר, למה? כי צריך להתחסר ממנו מעט, ואם אתה מבשל אותו מעט לא ניכר. אח”כ הרב משה לוי זצ”ל אמר לי לא ככה, כי כשאתה מבשל אפילו כל שהוא נחסר ממנו, ועובדה שאתה רואה שהאדים עולים מן היין.

לכן אדם שיש לו אורח לא שומר שבת או קרוב משפחה, והוא רוצה להזמין אותו לשבת שיטעם מה זה “שבת”. אנשים חושבים שזה נורא ואיום, הם רואים שנטורי קרתא אומרים “שב’ס” וחושבים שזה ראשי תיבות שירות בתי סוהר… כנראה יש גנבים ובתי סוהר. אבל שבת אין דבר בעולם יותר נכבד ממנו, יותר תענוג ממנו. אז אם מזמינים אותם שיטעמו טעם שבת, הבעיה שהם באים באוטו וחוזרים באוטו ומחללים שבת. לכן אם אפשר להשפיע עליהם שלפחות באותה שבת יבואו מוקדם לפני שבת ויצאו אחרי שבת, אין לך טוב מזה. אבל אם גם זה אי אפשר, יש תקנה להרתיח את היין ביום ששי ולראות שנחסר ממנו מעט, וזה מספיק.

גם יין שיש בו סוכר וכדו’, אין בו משום יין נסך. ככה סיפר לי מישהו שהורה לו מורנו ורבנו הגאון רבי חויתה ע”ה, ואמר לו: תשים סוכר בתוך היין וממילא אין בו משום יין נסך. לכן יש עצות כאלה, ובלבד שלא להפריד את עם ישראל לחלקים חלקים, כי המחלוקות בינינו אכלו כל חלקה טובה. ה’ יעזור שיבוא המשיח מיד, ויסדר את כל על ישראל, שיהיה ביניהם אהבה ואחוה שלום ורעות.

אתמול הביאו לי ספר על השמטה, כולו חושך ואפילה, הכותב לא יודע כלום, בור ועם הארץ, והוא מקשה על הרב עובדיה ועל הרב משה לוי ועלי, והכל הבל הבלים. משוגע שיצא מבית חולים למשוגעים וכתב ספר… מה נעשה לו? פעם אחרת נספר לכם את השגעונות שלו אחד מני אלף.

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן