Menu

הלכה יומית (חמישי) – “יום השואה והגבורה” ומי שדבק באמונה ה’ מגן עליו

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (חמישי) – “יום השואה והגבורה” ומי שדבק באמונה ה’ מגן עליו

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום חמישי כ"ז ניסן התשפ"ב

היום שנים עשר יום לעומר, שהם שבוע אחד וחמשה ימים. הרחמן הוא יבנה בית המקדש ויחזיר העבודה למקומה, במהרה בימינו אמן.

היום כ”ז בניסן, “יום השואה והגבורה”, כי ביום הזה היו כמה פליטי חרב מהשואה שאמרו: בואו נילחם בנאצים. ולא היה להם שום סיכוי. ובסוף בעוונות נהרגו כולם. אבל שלא יגידו עליהם שהלכו כצאן לטבח, אז הם נלחמו בהם. והיה רב אחד שתמך בהם, רבי מנחם זמבה ע”ה, שאמר: “קידוש ה'” זה לא רק למות על קידוש ה’, אלא גם לחיות על קידוש ה’, ולהילחם באויבים עד הסוף.

בשנים הראשונות היו עושים אזעקה גם בלילה וגם ביום, ועכשיו ביטלו כמעט הכל, והם רגועים לחלוטין. הם לא לומדים מיפן, כאשר הפציצו אותם האמריקאים בפצצה אטומית (בשנת 1945), פעם ראשונה עיר “הירושימה” נחרב, ופעם שניה עיר אחרת (שכחתי את שמה), והלכו מאתים אלף איש. והם עושים זכר עד היום, כל יום ברבע לשמונה עושים אזעקה, לזכור שלפני כמה וכמה שנים היתה כאן פצצה מיוחדת. ואצלנו בעוונות הרבים הלכו שבעה מליון אדם, ובקושי עושים זכר, ושכחו מזה.

אבל בואו נסתכל. השואה הזאת הגיעה רק למקומות מסויימים, לאירופה לרוסיה ולפולניא, ולא הגיעה כמעט בכלל לעדות המזרח. ויש שלוש או ארבע מדינות שבהם התגוררו יהודים, תונס לוב אלג’יר ומרוקו. בתונס, הם הגיעו לשם, ונהרגו שש מאות איש, אבל זה כלום לעומת מה שהיה במקומות אחרים. בלוב, לקחו כמה שהיו בסכנה מסוכנת, וניצלו חלק מהם בנס. ויש ספר מיוחד על אשה אחת שמספרים עליה כמה התפללה על זה, והנכד שלה רבי אהרן כהן אמר לי: שלושה לילות לא עצמה עין, קראה תהלים כל הלילה, ונעשו לה נסים ונפלאות. אי אפשר להאמין, לקרוא את הספר ולהצטמרר. ובמקום אחר באלג’יר, שם לקחו חיילים לצבא, ומהם נהרגו והלכו. ובמרוקו, לא הגיעו בכלל.

כמה שאדם דבוק באמונה, כמה שלא הולך אחרי ההשכלה – כך הקב”ה מגן עליו, ואומר לו: אתה הבן שלי, “בני אתה אני היום ילדתיך”. במדינות אחרות ההשכלה הרסה אותם לגמרי, כפירה והשכלה והתבוללות ונטמעו בגוים, “ויתערבו בגוים וילמדו ממעשיהם”, ואילו במקומות שידעו שאסור לעשות את זה, ואסור ליטמע בגוים, ומי שלמד רפואה יחזור ולא יטמע שם. לכן הקב”ה עשה איתנו נסים ונפלאות, כמעט עם כל הספרדים. חוץ מסאלוניקי, שיש לה סיבה מיוחדת.

לכן אדם ילמד את זה. ולא יחשוב שעכשיו יש לנו ממשלה טובה, כי הממשלה היום רחמנא ליצלן, “ראשי חדשים לעמך נתת”, ראשי תיבות רחמנא ליצלן… בראש חודש אייר בעז”ה נקווה שהכל יהיה בסדר על ישראל, ושב יעקב ושקט ושאנן ואין מחריד.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן