Menu

טעמי נ"ך והפטרות

שאל את הרב

הפטרת פרשת שמות ובא

יש בתיקון סופרים "איש מצליח" את ההפטרות הללו באותיות מאירות עינים, ומדוקדקות היטב.

הרבה בתי כנסיות צילמו משם לתועלת הציבור.

הפטרת שבת שקלים בר"ח אדר

המפטיר קוראים בשבילו בתורה את פרשת שקלים, (דהיינו מתחילת פרשת כי תשא, עד לכפר על נפשותיכם).

ואח"כ קורא המפטיר בעצמו את ההפטרה "ויכרות יהוידע".

וכל זה מובא בסידור ובחומשים.

כיצד יש להטעים את הפסוק בתהילים "היה לי לצור מעון לבוא תמיד ציוית להושיעני"

מרן שליט"א בביאור אמת קנה על התהלים התייחס לזה, ותלה את הדבר איזה טעם יש על המלה לבוא, אם יש שם מאריך – א"כ אומרים לבוא תמיד, ציוית להושיעני כמו האפשרות הראשונה שכתב כת"ר, ואם הטעם שעל המלה לבוא הוא רביע – א"כ אומרים לבוא, תמיד ציוית להושיעני כמו האפשרות השניה (והנגינה היורדת במלה לבוא, ושוב עושים נגינה יורדת נוספת במלה תמיד). ומ"ש כת"ר שלפי הטעמים נראה כמו האפשרות הראשונה, זה נכון אם יש מאריך, אבל אם יש שם רביע אדרבא העצירה צריכה להיות במלה לבוא, כי הכלל אומר שכל שני טעמים מפסיקים הסמוכים זה לזה – הראשון מפסיק יותר. והביא מרן שליט"א כלל זה באמת קנה על פסוק זה. ע"ש.

טעמי ההפטרות

יש מספר רב שלשיעורים לצפיה שבהם מוה"ר קורא יחד עם הבחורים בישיבה את ההפטרות הן של החגים והן של פרשיות השנה לחץ כאן והרווה צימאונך

טעמי המקרא – ניגון טעם "עולה ויורד"

טעם זה נקרא "עולה ויורד" והוא מופיע אין ספור בספרי איוב משלי תהלים

ובכל מלה שתראה טעם זה תדע שההטעמה היא במקום שנמצא הטעם שלמטה (הדומה למאריך) ועל כן טועים הקוראים "נשברה" במלעיל אלא צריך לקראה במלרע

לימוד תנ"ך בלילה

אם כוונתך על תנ"ך אמת שאין לגרוס בלילה תנ"ך חוץ מלילות מסוימים כגון ליל שישי ליל שבת ועוד אולם ללמוד עם פירוש וכדו' מותר

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew