כבוד הרב מועלם שליט"א כתב בספרו ששינוי צורה לזמן מועט כגון שהתחיל לכתוב ב' מתחת לכ"ף פשוטה ונגע בה אינו פוסל. רציתי לשאול: היתה לי ו"ו דקה ורציתי לעבות אותה. הוספתי דיו מצידה הימני מראשה עד סופה. במהלך ההוספה שמתי לב שכהרף עין הגג בלט קצת לצד ימין ולכאורה אולי דומה לזי"ן. כאמור זה היה לחלקיק שנייה כיון שהמשכתי את העיבוי לאורך רגל הו"ו כך שלא נשארה הבליטה.
כל מה שכתבנו בשינוי לרגע, דוקא בכותב אות אחת ושינה לרגע את האות השניה, אבל באותה אות כגון וא"ו או רי"ש שהוסיף דיו ונעשתה לרגע דל"ת, אין לנו ראיה להכשיר. ולכן יש להחמיר אם היה שינוי צורה.
העטים החד פעמיות כגון פילוט ודומיו גורמים נזק לסת”ם ולאחר זמן מחליפים צבעם וגורמים לנזק בלתי הפיך שומר נפשו ירחק מהם. וכתוב ויתייג בנוצה או קנה או נירוסטה בטבילה כדין כנהוג.
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אין לי עסק בנסתרות, מה שאני יודע שהקלפים המעובדים בסיד “מקובלים” בישראל כבר מזמן רבנו תם (זה קרוב לאלף שנים), ונתפשט המנהג לכתוב עליהם בכל תפוצות ישראל, מזרח ומערב צפון ותימן. ולא שמענו מי שעורר על כשרותם עד הדור האחרון, דור מה רמו עיניו…
לעומת זאת הקלפים המעובדים כיום בעפצים (כביכול) כדין הגמרא, נמצאים בחשש פיסול מעיקר הדין, ולא רק ע”פ הקבלה. וכפי שביאר באורך הרה”ג ר’ שי מנדלאוי באור תורה תשע”ה (כסלו סי’ כ”ז, טבת סי’ ט”ל), וגם חיבר ע”ז קונטרס שלם ומקיף בשם “עיבוד קלף בסיד”, ניתן להשיגו אצלו בטל: 0556682264.