Menu
שאל את הרב
print
אא

בהמשך לשאלתי לא הובנתי נכון המלון אינו בחול אלא בארץ.

הרב רזיאל כהן

מה שחשבתי שמדובר על מלון בחו”ל, אינו באשמתך, אלא מפני שהרב נחמיה רוטנברג הוא שייך לכשרות אירופה…

עכשיו שנתברר שמדובר במלון בארץ, זה אמנם מיקל על הבעיה משתי סיבות:

א) רוב חומרי הגלם בארץ הם בעלי כשרות בסיסית לפחות, ולכן גם אם הטבחים הצליחו “להבריח” מוצרים מתחת אפו של המשגיח (דבר מצוי…), בד”כ לא מדובר באיסור גמור.

ב) בעיית בישולי-גויים בארץ קלה יותר מבחו”ל (אם כי לצערנו גם בארץ הפרוץ מרובה).

אבל למרות זאת – עדיין אין לנו ידיעה על מהות ההשגחה של הרב רוטנברג בתוככי המלון, האם היא צמודה או מזערית, ומה טיב בדיקת הקטניות שם, והפרשת חלה, וההרחקה בין בשר לחלב, ובישולי גויים, ועוד כהנה וכהנה בעיות שהמלון מייצר במטבחיו.

וכבר כתבתי בתשובתי הקודמת שלצערי אין לי ידיעה ברורה על רמת הכשרות של הרב רוטנברג (וגם אין לי דרך לברר עליה), אבל נשאל נא את עצמנו, הלא ארצנו נתברכה בהרבה גופי-כשרות אמינים וטובים שהיו שמחים להעניק את השגחתם לכל מי שעומד בקריטריונים שלהם, וא”כ מה מביא את בית המלון המדובר להעדיף ו”לייבא” כשרות מחו”ל?  -ייתכן (והלואי…) שרק העלות הכספית היא שהכריעה לטובת הרב רוטנברג, אבל ייתכן גם שרמת הכשרות הרדודה שם היא שהצניחה אותו למלון זה. עכ”פ הדבר אומר דורשני. וכדאי מאד לבדוק שוב בטרם תסגרו על הנופש שם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן