Menu
שאל את הרב
print
אא

מה דעת כבוד הרב על מראה דם בצבע חום, כהה/בהיר, שאיננו נוטה לאדום כלל?הרי הראשון (למיטב ידיעתי) שהזכיר דין מראה חום היה בעל יפה נוף (בזמן הרמ"א), שטימאהו, ואחריו היעב"ץ שטיהרו (מובא בפת"ש יו"ד ריש ס' קפח), ושעליו סומכים המתירים. ויש לתמוה, הרי עינינו רואות שרוב השאלות במראות דמים הינן על מראות חומים, ואיך יתכן שלא קיים דיון על זה אצל רבותינו הראשונים? יתירה מזו, אולי זהו הצבע המוזכר במשנה בנדה "כמימי אדמה"? לפי זה צריך לומר שהצבע חום נכלל בשם "אדום", ואם כן לכאורה הוא טמא. וראיה מפרש"י בבכורות ו, א, "רוב סוסים אדומים הם", ועוד ראיות (הראיות אינן מפרי עמלי). אלא שלפי זה, הדיהה של חום גם טמא מדרבנן כמבואר בפוסקים שאנו מחמירים גם בדיהה של חמשת הצבעים שהוזכרו במשנה, והנה עינינו רואות שמעולם לא אסרו מראה חום בהיר. אשמח לקבל חוות דעת כבוד הרב.תודה רבה

הרב רזיאל כהן

בספר “אשקך מיין” האריך בראיוץ לאסור את המראה החום, ובין הדברים נגע בכמה משאלותיך.
אבל מוה”ר הגר”א מאדאר נר”ו בספר אמרות טהורות ח”א (סי’ יד) האריך להשיב על ראיותיו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן