Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלתי היא לגבי הכותל המערבי אם לפי הידוע לנו שהכותל הוא חומתו של הר הבית מדרומו של בית המקדש (בפרט לבית קודש הקודשים) אזי מדוע שאנחנו מתפללים בכותל אנחנו מתפללים בכיוון מולו ממש ולא בכיוון בית המקדש שהיה בעצם בשמאל לכותל כלומר לא ישר אלא קצת שמאלה ? והאם זה מכיוון שנאמר שהשכינה לא זזה מהכותל? וכן שאילו אם נתפלל לכיוון בית המקדש זה יראה לכיוון בית התפילה של הערבים האם יש לזה קשר? בנוסף האם אפשר ללכת למערת המכפלה(קברי אבות) וכן לקבר רחל אימנו לבקש שם ממש כמו שילד מבקש מהורים שיעזרו לנו? הרי הם אינם מתים ממש צדיקים נקראים חיים(בכוונה לעזרה משמיים) כלומר אין זה עובר באיסור דרישה אל המתים נכון? אם פונים להם בלשון הזאת "בבקשה אבא אברהם אמא שרה, אבא יצחק אמא רבקה, אבא יעקב אמא רחל אמא לאה תעזרו לנו ב..." בבקשה לגאולה או צורך אחר? וכן מה בדיוק הגדרה של דורש אל המתים מהו בדיוק האיסור? לפי המדרש(בספרי, פרשת וזאת הברכה ועוד מקורות) שיש מנהרה/מחילה יוצאת מקברו של משה למערת המכפלה ולכן האם אפשר לבקש שם בלשון דומה ממשה רבינו ?

הרב רזיאל כהן

א. זו שאלה טובה, וראיתי בספר "דעת נוטה" (להגרי"ח קנייבסקי) שכתב שיש לצדד קצת שמאלה וע"ע בשו"ת לב אהרון בוארון ח"א (סימן ד') 

ב. לא לבקש מהם "תעזרו לנו" כי רק לה' הכח לעזור, אלא לבקש מהם שיהיו מליצי יושר (עורכי דין טובים) בעניינינו (ע' חזו"ע ימים נוראים עמ' נ"ב) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן