Menu
שאל את הרב
print
אא

לאחר שבחסדי ה' למדתי בישיבה וכולל כ-26 שנה אני נוכח שעלי לעסוק לפרנסתי עד כמה שאני מעריך את עצמי עיסוק בכתיבת סת"ם או כמקרי דרדקי לא כ"כ תואם את הכישורים שלי. ישנם הכשרות מטעם הממשלה וגופים נוספים בתחום המחשוב ועוד שנעשות לציבור החרדי.מחד גיסא קרוב לוודאי שיש מגמתיות להכשרות הללו ולא רק מאהבת מרדכי לספק מקצוע לאלו שהדבר נחוץ להם ביותר אלא ליצור אווירה חדשה מאידך לאדם הפרטי זאת האפשרות הכמעט יחידה לרכוש הכשרה מאשר במקום שבו הציבור הוא כללי.מהי הדרך הנכונה ע"פ תורתנו הקדושה להשתדל בדרך היושר לפרנסה עם הצורך בהכשרה מקצועית שקרובה לנטיות וכישורי השואל .אני מפנה במיוחד את השאלה לכבוד הרב הן מצד נסיונו כתופס ישיבה והן מצד מורשתו שקיבל מאביו זצוק"ל הי"ד שהעמיד מאוד את החינוך הטהור ללא תערובת חול כלל ובזה גדר במקומו את פרצת אליאנס שפשתה במקומו מצפה מאוד לתשובתו ושכמ"ה.

הרב צמח מאזוז

לע"ד לאחר כעשרים שנה ויותר בלימוד תורה, אני מאמין שהתורה תגן עליך שלא תכשל ח"ו, אבל רצוי מאד כאשר תתחיל לעבוד במסגרת חרדית, ובודאי לא במסגרת עם נשים וגם אם הם חרדיות, שלצערי הרבה חרדים לא מקפידים בזה, ובודאי גם אם לא נכשלו באיסור חמור מידי הרהור לא יצאו!  שיהיו לך לפחות שלש שעות ביום לימוד גמרא, וטוב"י הלכה למעשה. 
והשי"ת ישמרנו ויצילנו מיצה"ר ומכל דבר רע, אמן 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן