Menu
שאל את הרב
print
אא

במוצ"ש האחרונה (לך לך) אמר מרן נר"ו שגוזרים גזרה מדעתנו כשהחשש ברור ומצוי, ונתן לזה דוגמות, כגון האיסור לבדוק את החמץ לאור חש"ש, והוסיף דוגמה נוספת והיא העלייה להר הבית בזמננו. ולא אבין איזה שייכות יש לזה: בשאר הדברים ראו שיש תקלה מצויה אצל שומרי המצוות, אבל לא ראינו דוגמה שיש לגזור על היראים כדי שהחופשיים לא יחטאו! ואפי' נאמר שיש לגזור כך, אילו היו אוסרים עלייה להר ה' בדרך חוק לכולם (כמובן גם לגוים, שהרי אין חילול ה' יותר גדול מזה לתת לשועלים להלך שם ולחייב ליהודים להפקיר אותו כשהוא בשליטתנו, מלבד זאת שההלכה אוסרת את כניסתם לשם) ניחא, אבל כשהחוק מתיר עלייה לכולם ורבנים אוסרים ליראים, איזה מכשול מונעים? החילונים ממילא עולים והדתיים ממילא לא היו נכנסים במקומות האסורים או בטומאה! נמצא שכל מה שהרווחנו הוא למנוע מיהודים שומרי תו"מ לקיים מצוות לשכנו תדרשו, מורא מקדש, ולהסתופף במקום הקדוש ביותר לעם היהודי! למה הדבר דומה? לאילו היינו אוסרים להתחתן כדי שהחילונים לא יבעלו נדות ויתחייבו כרת, והרי החילונים בועלים נדות בכל אופן ורק הפסדנו לדתיים כמה מצוות!

הרב רזיאל כהן

הדוגמא מחתונות של חילוניים- רחוקה מאוד מהנדון, הרי ודאי שאם יתירו הרבנים את העליה להר הבית, יהפוך המקום לאתר ביקור המוני לכל היהודים, לא פחות מהכותל המערבי, וכל מי שיש לו רגש "אחריות" לעם (לאפוקי רגש "לאומיות" בלבד), צריך לחשוש מהפרצות העלולות להיות שם. ואין כאן מקום להאריך.
גם לשיטת כבודו שהגזרה של הר הבית רחוקה מאוד וכו', הרי כבודו מחזק בזה את יסודו של מרן ראש הישיבה, שהרי אם לגזירה כזו רחוקה חששו, על אחת כמה וכמה במעשים שבכל יום אצל כל יהודי ויהודי בביתו הפרטי, דבודאי יש לגזור מדעתינו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן