Menu
שאל את הרב
print
אא

אני נוסע לאומן בסוף חודש סיון. אני צריך ליקח מונית לנסיעה מקייב לאומן ואני לא יודע אם אמצא נהג שומר שבת. אני גבר. האם מותר לי לנסוע עם נהג גוי? האם עדיף יהודי לא שומר שבת מגוי? האם אני צריך לבטל את הנסיעה? האם יש עדיפות לנסוע ביום (יש אולי אפשרות להיות במלון בקייב עד הבוקר או ליקח טיסה שמגיע שם ביום)?

הרב מאיר גבאי

1. מותר לנסוע עם גוי.
2. נהג יהודי שלא שומר שבת מותר לנסוע איתו בתנאי שלא ינסע איתו סמוך לכניסת שבת, שמוכרח אחר כך לחזור לביתו בשבת בגללו. אבל בלאו הכי מותר מעיקר הדין, ובפרט אם יוכל לחזק אותו בתורה ויראת שמים בדרכי נועם, שישמור לפחות שבת, או משהו קטן ממצוות ה'.
3. במידה ואינו עומד לדבר איתו חיזוק, אין הבדל אם לוקח אותו או גוי. אבל אם יוכלו היהודים לעשות יד אחת שלא יסעו עם מחללי שבת ויפרסמו זאת, זה כדאי אולי מתוך זה יבואו לשמור שבת, ומתוך שלא לשמה יבוא לשמה.
4. לא הבנתי את השאלה "אם לבטל הנסיעה", האם כוונתך מצד היציאה לחו"ל?! בספר פריה"א היקל ללכת לקברי צדיקים, ויש מחמירים ובפרט לכהנים. (ומותר לצאת לחו"ל ללמוד תורה אם לא מוצא מי שמתאים ללמדו, וכן לשאת אשה, ולפרנסה אם אינו מוצא בארץ ישראל)
ואם מצד הנסיעה עם גוי אין בכך בעיה, באופן שהגוי אינו מסוכן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן