איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
ראיתי בברית כהונה חלק יו"ד ערך התרה, שכתב שאם נדר לא לאכול מתבשילי אשתו וכדומה מתירים לו פעמיים, פעם לפני שיאכל, ועוד פעם אחרי שיאכל. התוכלו להסביר לי פשר העניין? למה להתיר פעם שניה?
כנראה משום שאין מתירים את הנדר עד שיחול ויש בכל זה אריכות בהלכות נדרים.