Menu
שאל את הרב
print
אא

התחלתי להפגש למטרת שידוכין וגיליתי שאני צריך להפתח רגשית. עד היום דרך החשיבה שלי היתה להתבונן מה צריך לעשות ומה ה' דורש ממני ולפעמים גם להתעלם מהרגש. אני מאוד מופנם ולאחרונה התחלתי להרגיל את עצמי לדבר, אבל כשאני מדבר כי צריך לדבר אז זה לא שיחה אמיתית זה עדיין לא זה... מה חסר לי? איזו תנועה נפשית אני צריך לבנות?

רבני בית ההוראה

ראשית יפה מצידך שהרגשת בבעיה, ויותר יפה שיש לך נכונות להשתנות. זה מראה שיש לך רגש רק הוא מוסתר ויתכן שהרגש שלך אף יותר גדול ועוצמתי מהרגיל, ולכן זה גורם לך להיות מופנם.
ולעצם הטיפול – אתה צריך להיות אמיץ והחלטי להתחיל בשיחה עם חברים על נושאים ריגשיים, ואף על נושאים סתמיים, אבל לדבר על נקודת הרגש שבהם. לדוגמא אם מדברים על חתונה, אז לספר איך הרגשתהתלהבות והתרגשות בשעת החופה, ובזמן שהחתן כיסה פני הכלה. בתחילה זה יהיה זר ומוזר, אך עם הזמן זה יהפך לטבעי.
וכן בעונת השידוכים ובזמן הפגישות, תפתח את הנקודות הרגישות בשיחה. לדוגמא אם הבחורה מספרת לך שמסרה שיעור בפעם הראשונה, תאריך בשיחה בהרגשה שהרגישה לפני השיעור ואחרי, לחץ, מתח, התרגשות, שמחה, אכזבה וכו'.
ומה שכתבת שאתה מרגיש לא אמיתי, זה לא בגלל שזה כך, כי בכל אדם חבוי רגש פנימי, רק אצלך זה מוסתר והחשיפה שלו החוצה מוזרה וחדשה לך.
שיהיה בהצלחה.
ע"ה אוריאל בוכריץ הי"ו

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן