Menu
שאל את הרב
print
אא

לפני כמה שנים כשהייתי בחורה בת 17 פחות או יותר (כיום אני בת 24) קראתי סיפור על רב אחד שעשה תקיעת כף עם אשתו שכשהם יפטרו מן העולם אם ירצו להכניס אחד מהם לגיהנם ואת השני לגן עדן השני לא יסכים להכנס לגן עדן רק אם יכניסו את בן זוגו עמו וכשקראתי את הסיפור התלהבתי ממנו (ולא ידעתי שזה לא מציאותי כלל וכן שאולי סיפור זה אינו אמיתי) וסיפרתי אותו לחברתי וגם היא התלהבה ומהתלהבותינו אמרנו שגם אנחנו נעשה כך וחשבנו שע"י כך בטוח ניכנס לגן עדן (ולא ידעתי שאין משחק בשמים) ותקענו כף ולא ידעתי שתקיעת כף זה דבר חמור אלא חשבתי שזה כמו הסכמה והבטחה אחת לשניה ואחותי שהיתה שם שמעה אותנו ואמרה לנו שזה דבר חמור ואסור לעשותו וכששמענו זאת אמרנו לה לא ידענו עד כאן המעשה.
זה קרה בהיותי גרה בחו"ל וכיום נשאתי וזכיתי לעלות לארץ וחברתי נשואה ועדיין גרה בחו"ל ובתקופה האחרונה התוודעתי לאיסור תקיעת כף ולחומרתו ונזכרתי בסיפור הזה וכמובן שכיום אינני רוצה את ההסכם הזה וזה היה מחוסר ידיעה בבחרות על חומרתו של תקיעת כף ועל חוסר מציאות הענין ושאלתי האם תקיעת כף זו תקיפה ואם כן כיצד אוכל לבטלה ולתקן הדבר.

מרן ראש הישיבה

תלכי לרב במקומך ויעשה לך התרה "כי לכל העם בשגגה".
לא תהיה תקיעת כף חמורה יותר מנדר ומשבועה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן