כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אני שאלתי את מרן ראש הישיבה שליט"א במכתב כתב יד, וכתב לי שיש לעשות כפי מה שכתוב בפוסקים. עד כאן. מה שהפוסקים ומרן ומנהג העולם הוא, לכתוב על קלף המעובד בסיד. העפיץ של היום – מעובד תחילה בסיד עם הוספות חומרים כימיים, ואח"כ טחין אותו בג'אלטין. זה עפיץ של הפוסקים והגמרא???
כל מקום שהלכה רופפת בידך הלך אחר המנהג! ועוד איזה מנהג, שנפסק בשלחן ערוך ומנהג ברור מאות שנים. כל מחדשי ה"עפיץ" למינהם מוכרים בעצמם קלף, ויש להם ענין לשווק את מרכולתם.
מאת: פלוני | תאריך: ד׳ באב ה׳תשע״ד – יולי 31, 2014
השאלה נשאלה בעקבות הצטרפות ראש הישיבה להסכמה לקלף עפיץ בימינו, אולי מה שראש הישיבה כתב לך לעשות כפי הכתוב בפוסקים כוונתו לרי"ף הרמב"ם גם בתשובה והגאונים. ומה שמעובד בחומרים שונים וגורם לתוצאה זהה מתאים לרמב"ם שכתב שאפשר בחומרים אחרים.
לענין המנהג, אולי ראש הישיבה לאחר ההסכמה יסכים שהמנהג נשתמר אצל התמנים ואם אכן ישהידור ומעלה בקלף עפיץ נלמד מהם ונהדר גם במצוה זו?
העפיץ שמעבדים בזמנינו מגרדים את "הליצה", וזה פסול לדעת מרן השלחן ערוך, וכן פסק מופת הדור זצ"ל כמו שכתוב בהלכה ברורה, שאם גרדו הליצה יש לגונזם, ולכן שומר נפשו ירחק מקלפים אלו הפסולים, וישתמש רק בעיבוד סיד המהודר לדעת כל הגאונים והראשונים. וכן הסכים מרן ראש הישיבה שליט"א בהסכמה לקונטרס עיבוד הקלף בסיד, שיתפרסם אי"ה בירחון אור תורה חשון התשע"ה.