Menu
שאל את הרב
print
אא

האם מותר לאכול מבשר חלק בהשגחת הרבנות הראשית לישראל על פי שחיטת מרן הבית יוסף? או שדווקא חייב את הכשרויות של הבד"ץ כגון עטרה ומחפוד וכיוצא. יש לציין שהמחירים משמעותיים מאוד ומסתכמים לאחר בדיקה קפדנית במאות שקלים!!
ומה הדין לגבי עופות וצומת הגידים? האם צריך להקפיד גם בכשרויות הנ"ל?

הרב רזיאל כהן

– אם מדובר לגבי בשר ייבוא מדרום אמריקא, שמעתי בשם הרב חיים רבי שליט''א (מחולון), שאין הבדל בין שחיטת הרבנות הראשית לשחיטת הבדצי''ם. מאידך יש המפקפקים בזה. והסומך להקל – אין מזניחים אותו.

– דעת מרן ראש הישיבה נר''ו (כפי שהובא במאמרו בספר עט הזמיר), שאין חובה לקיים את בדיקת צומת הגידים (וכן הובא בדעת כשרות בשם מרן הגאון רבי עובדיה יוסף), ואין בזה אלא חומרא בעלמא.
מכל מקום מלבד חוסר ההקפדה בבדיקת צומת הגידים, יש בשחיטת הרבנות הרבה מגרעות אחרות, במליחה ועוד. וידוע מה שכתב הריב''ש (סימן שמ''ט) שכשם שבענייני העולם הזה כל משכיל בוחר לעצמו את הדרך הטובה והבטוחה ביותר, כך צריך להתנהג בענייני העולם הבא, בפרט אברכים ובני תורה. אמנם מפקיעי השערים למיניהם – עתידין ליתן את הדין. אך אין זה פוטרנו מלהקפיד על הכשרות בהידור.
– יש עופות של חברת ''פלייש'' בהשגחה מהודרת, ובמחיר זול באופן יחסי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן