שאל את הרב
print
אא

מקובל להבין שרווח פרשה 9 אותיות שעליו מדברת הברייתא, הוא אותיות קטנות, ומה שנוהגים אותיות גדולות הוא רק למצוה מן המובחר.
אך זה סותר לכאורה לסימן רע"ג בשלחן ערוך, שאם נזדמנה לו תיבה בת 10 אותיות, שאינו יכול לכתוב לפחות חציה בשורה, ישאיר מקום פנוי ויתחיל מתחילת שורה הבאה. דהיינו: מפורש שארבע אותיות אפילו הן גדולות (כלומר, הרבה יותר מ9 אותיות קטנות), אינן רווח פרשה?!

הרב שלמה מועלם

עיין יריעות שלמה חלק א' פרק ח' הערה 6. ובשו"ת שבט הקהתי חלק ד' עמוד ק"ד ד"ה ונראה תירוץ מדברי הרשב"ץ. ואין כאן מקומו להאריך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן