Menu
שאל את הרב
print
אא

ולאחר שאדם שילם את 420 ש''ח והוא חזר בתשובה והתחזק מהעוון הזה האם זהו העוון הזה מתוקן לגמרי ? כי הוא תמיד חושב על זה שאחרי שהוא יפטר מן העולם יתבעו אותו בשמיים והוא מאוד מפחד

הרב חנוך הכהן

מי שחזר בתשובה ומתחזק, וקיבל על עצמו לעתיד קבלה של חיזוק בענין (קבלה קטנה ביותר! אבל קבועה!), אין לו מה לחשוש כלל, ויסמוך על כוחו של רבינו הבן איש חי זיע”א ועוד גדולים עמו שיסדו את התיקון הזה.

שאלת המשך: טהרת המחשבה

שלום וברכה רציתי להתייעץ עם הרב יש לי איזה משהו שאני מכיר בחור מצויין לפני כמה שנים הוא קצת נפל בענייני הקדושה הוא נלחם הרבה מאוד זמן וברוך השם הוא כבש את היעד מאז הוא התחזק מאוד זאת אומרת בחור ישיבה גמרות משניות וכ' הוא סיים ישיבה קטנה וישיבה גדולה הוא לא התחיל מכיוון שזה קשה לו ללמוד כל היום ואין כל כך ישיבות של חצי יום ברמה גבוהה ומה שקרה שיצר הרע גירה אותו ליפול בחזרה ועכשיו פשוט עולים לו ערעורים מהעבר של עברות והוא פשוט מרגיש שזה משתלט עליו עד כדי שזה גורם לו לעשות דברים שקצת מזכירים לו את העבר עד כדי כמעט נפילה והוא בוכה להשם יתברך שיעזור לו ומתפלל מה הרב אומר לעשות יש איזה משהו שאפשר לעשות כדי לדחות את ההרהורים האלו ומה הרב ממליץ לעשות? תודה רבה מראש

הרב חנוך הכהן

ברור שכאשר אדם פנוי עולות לא מחשבות לא טובות ובלבולים מכל סוג שהוא, בטח מי שכבר נכשל בעבר. הפתרון הוא פשוט, למצוא לו תעסוקה טובה שתמלא לו את היום חלקה בלימוד וחלקה בעבודה, ואם אי אפשר למצוא לימוד כרגע כדאי אפילו כל היום בעבודה וילמד קצת ביום, וכמו ששנינו באבות יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ (עבודה), שיגיעת שניהם משכחת עוון.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן