Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום. מדוע אומרים, בתפילה, "שמיני חג עצרת" ולא חג שמיני עצרת. 1. שם החג במקרא "עצרת" והיה נכון לאמר 'חג עצרת', 2. אם רוצים לאמר את שם החג כפי שמקובל במקורות הרבים "שמיני עצרת" אז ראוי לאמר "חג שמיני עצרת", ואכן בקהילת תימן כך אומרים בתפילה. 3. נכון שעצרת הוא ביום השמיני אך אנו לא אומרים, ביום הראשון של חג הסוכות, ראשון חג הסוכות.מדוע המילה חג באמצע ? .שאלה אחרת. קטע הארמי של ובא לציון, "בית שכינתה", בסידורי איש מצליח האות נ מנוקדת בשוא נח, מדוע, הרי לפניה תנועה גדולה, חיריק עם י , וצריך להיום שוא נע. תודה

הרב חנוך הכהן

  • קודם כל מחילה על העיכוב בתשובה, אנו רוצים מאוד לענות לשואלים, לפעמים יש עיכובים טכניים, ולפעמים סתם כך איזה שאלה נופלת בין הכסאות.
  • לגבי השאלה: אי אפשר לומר “חג עצרת” בלי יום שמיני, כי אז לא מובן שמדובר על שמיני עצרת אלא על כל יום טוב. זה גם עונה על השאלה למה רק כאן אנו מדגישים את השמיני ולא אומרים ראשון חג סוכות וכיו”ב.
  • השם “שמיני עצרת” אינו מדוקדק כי זה לא היום השמיני של העצרת או היום השמיני שבו עושים עצרת.
  • לגבי השאלה למה המילה חג באמצע, התשובה שאינה באמצע אלא כך אומרים: ותתן לנו וכו’ אם יום שמיני, חג עצרת, זה שני משפטים נפרדים יום שמיני, שהוא ג”כ חג עצרת. וזה מקביל למה שכתוב בתורה “ביום השמיני עצרת תהיה לכם”.
  • אם יש לכם מה להגיב נשמח שתשלחו ונשתדל לענות בזריזות בעז”ה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן