Menu
שאל את הרב
print
אא

ברמ"א יו"ד סימן רמג סעי' ב, כתב שדוקא ת"ח הבקי ברוב ש"ס, ויודע פסקי הגאונים, הוא פטור ממס, וא"כ למה הרב כתב שכל אברך ובן תורה, פטור ממס?

הרב מצליח מאזוז

במחילה מכבודו, שנית מלה אחת מדברי הרמ”א, ולכן נתקשית בהלכה זו. כתבת בשם הרמ”א שרק ת”ח “הבקי” ברוב הש”ס וכ’ו.

אבל הרמ”א כתב בלשון זו: שיודע לישא וליתן בתורה, “ומבין מדעתו” ברוב המקומות בתלמוד, ופירושיו, ובפסוקי הגאונים וכ’ו. עכ”ל. ורצונו לומר שאם יתנו לו סוגיא ברוב המקומות בשס ידע ללמוד אותה עם הראשונים והפסוקים, בלי עזרת רב שיבאר לו את הסוגיא.

ודבר זה בדרך כלל אברך בן תורה מסוגל לכך.

 

נ.ב. בודאי שמת לב שתנאי זה נזכר בדברי הרמ”א בלבד, ואילו מרן מרא דארעא דישראל לא הזכיר תנאי זה.

וכמה יום עבודה בזמננו? שמונה שעות. אברכי הכולל לומדים שמונה שעות ויותר כל יום. אשריהם ואשרי חלקם!

שאלת המשך: שאלה על תשובת הרב מצליח

בתושבת הרב שליט"א על שאלתי, הרב ענה מדוע כל אברך פטור ממס, אבל בגוף תשובת הרב בתחילת הנידון הרב כתב שכל אברך "ובן תורה" פטור ממס, על מה שכתב בן תורה, הרב לא ענה, וחבל שכן.

הרב רפאל מאזוז

חבל שלא שמת לב לתשובה הקודמת בה כתוב אברך בם תורה וזו הכוונה הפשוטה, גם במ”ש קודם

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן