
יום ירושלים
שאלות נוספות בנושאשלום רב לממלכת התורה והאמת כאחד שלומד את תורתו של הרב מאזוז שליט''א לאוי''ו כבר מעל 25 שנה מפי ספריו ומפי השמיעה - התקשיתי אתמול בשיעורו של הרב מוצאי שבת בהר בחקתי. הרב טען כלפי המבקשים לומר תחנון ביום ירושלים שטענותיהם אינן נכונות, אך לגבי יום העצמאות - הרב סובר שיש לומר תחנון. חשוב לי לציין, שאני מכיר את ספרי הרב, ולומד שנים ארוכות מספרי משנה ברורה איש מצליח כבר כשיצא הכרך הראשון לשוק, והרב מאזוז אינו נזהר לומר דעה אחרת מאביו, רבו הי''ד. מדוע בעניין זה, נוהג כאביו בעוד אביו לא הגיע לארץ, ואין זה רחוק מלומר, שלא ודאי שאביו הי''ד היה נוהג אחרת ממה שנהג לפני עשרות שנים בחו''ל. אשמח ואודה לתשובה מפורטת (אעיר, ששמשתי רב קהילה תוניסאית דתית לאומית מעל 12 שנה, ולא חדל מלשמוע וללמוד את הגיגיו הרבים בנושאים השונים, ודעתו בעניינים רבים ידועה לי היטב)
הרב רזיאל כהן
כבודו צודק בעיקרון – מרן ראש הישיבה נר”ו אינו נושא פנים לשום נברא בעולם. אבל אדרבא זוהי הראיה שדבריו בענין יום העצמאות אינם (רק) כהמשך למה שנהג אביו, אלא גם הוא עצמו תומך בדעה זו.
הקמת המדינה הצילה אמנם מאות אלפי יהודים במובן הגשמי, אך בד בבד הרסה אותם רוחנית.
מה שלא עשתה להם גלות של אלפיים שנה, עשתה “גאולה” בת שנים בודדות.
כמובן אינך צריך להסכים לדברים, אבל לפחות להבין שיש גם צד שני.