מאמרים
1. לימוד של 11 חודש יעשה בליל כ"ו
נהגתם נכון. והלואי שגם בלמוד תורה ישמעו ויעשו
1) עמדו בזה הרמב"ן והרב נתינה לגר, ונדחקו
רק את הראשון. כך מפורש בשלחן ערוך (ס"ס
1) כך נדפס בסידור בית מנוחה. וכן דעת
כמו בארץ ישראל גם הבאים מג'רבא לחו"ל אם
זה לשון שער הכוונות (דף ק' ע"א): ובענין
תעשה לך סימן שלא תשכח ותחזיר מיד לאחר
צריך ליתן את הכסף לאותו בית הכנסת ולא
כתב מרן הגאון רבנו עובדיה יוסף שליט"א בשו"ת
הדברים הפוכים אצלנו כתוב ולא גורלנו לאפוקי מסידורים
עיקר האיסור הוא בהסתכלות דהיינו להתבונן במה שרואה,
א) אפשר. ב) להשלים למחר.
כתב מרן בשלחן ערוך (סימן קכ"ב סעיף כ"ג)
זה לא נסוג אחור. "והיה – הוא" במקף
א) מהמלה אתה של תחילת הברכה ודאי לא
בודאי שהנך יכול לפסוק כמרן ראש הישיבה שליט"א.
בזוהר יש קטעים מלאים מוסר ופירושים נפלאים מאוד
אפשר עשות שוב. ועדיף בהזדמנות של שמחה כגון
ההלכה היא שאסור משום לא ילבש גבר שמלת
עיין משנה ברורה ופרי מגדים אורח חיים סימן
כוונת הגמרא להקשות, אף על פי שראינו שר'
מותר . והרוצה להחמיר יוריד מעט ממקום שנאכל.
אני אינני יודע. אבל מסתבר שתמיד יש להוסיף
אפשר לתת הכסף לצרכי שיפוץ בית הכנסת אם
כלי נגישות