Menu

הלכות מעשיות – הדרכה מעשית לכל הלכות פורים

משלוח לפני פורים. לתת במשלוח מנות פסלונים בצורת אדם, יצירת צורות אדם וחיות. קריאת מגילה בפחות מעשרה. זכר למחצית השקל. חצי שקל ישראלי בחו”ל. קריאת מגילה יחד עם הש”ץ. משלוח מנות בלילה. כלים למשלוח מנות. כמה משלוחים צריך לתת.

שמיעת מגילה בטלפון. משלוח מנות על ידי שליח. ברכות המגילה לנשים. כל הפושט נותנים לו. סכום מתנות לאביונים. עבור מי צריך לתת. טעימה קודם הקריאה. קריאת המגילה בצהריים. מגילה ומילה, מה קודם.

הגיע להתפלל ומצא את הציבור עומדים לפני הקריאה, כיצד ינהג. הגיע לקריאה לאחר שהציבור התחילו. בן עיר שהלך לכרך או להיפך. “פורים שושן” או “שושן פורים”. מקומות שיש בהם מחלוקת, כיצד ינהג. שהה בעלות השחר בעיר אחרת באופן עראי, כיצד ינהג. מה הדין במי שדיבר באמצע הקריאה. דיבר בין הקריאה לברכה אחרונה.

חיוב קריאת המגילה וברכת שהחיינו. דין “מתנות לאביונים” בן פרוז למוקף ולהיפך. חיוב הנשים וחינוך הילדים במגילה. קריאת המגילה בעמידה או בישיבה. קריאתה ע”י כמה אנשים ביחד. טעם לשון הברכה “על מקרא מגילה”. מי שמחזיק מגילה כשרה ושומע מהחזן בבית הכנסת. מגילה שחסרים בה מלים או פסוקים. ספרדי ששומע קריאת המגילה מאשכנזי. דין קריאת המגילה למפרע. מי שלא שמע כמה פסוקים באמצע הקריאה בתחילתה או בסופה. לדייק בקריאת המלים במגילה.

 

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן