דיני ליל הסדר – חלק א’

close
error print mp4file_download file_download
אא

דיני ליל הסדר – חלק א’

למה בכוס הרביעית צריך לשתות רביעית יין? | ערבוב יין במים | המקור לסימני הסדר ( קדש ורחץ וכו’ ) ואיזה עוד סימנים יש שלא התקבלו? | “יש לי תפוח רטוב האם כדאי לנגב אותו ולהיפטר מהנטילה”? | נטילת ידים לפני אכילת – מקרונים, כוסכוס, מרק ירקות | מדוע יש פוסקים שכתבו לשים בקערה ב’ מצות בלבד? | מנהגיו היחודיים של הגר”א בליל הסדר.

קדש | דרך ביטוי המילה “ממנו” | מדוע היו מתחילים תמיד ללמוד מסימן תע”ב? | שיעור הכוס 81 גרם | שתיית מיץ ענבים בשביל ארבע כוסות | מה יעשה חולה סכרת? | חכמתו הגדולה של שמואל | למה בכוס הרביעית צריך לשתות רביעית יין? | ערבוב יין במים | אמירת סימני הסדר ( קדש ורחץ וכו’ ) לפני כל פעולה | מי כתב 55 פירושים על ? | המקור לסימני הסדר ואיזה עוד סימנים יש שלא התקבלו? | קריאת התורה בימי הפסח וסימנם | מהו הטעם שהקריאה ליום שני של פסח ארוכה מאוד?

ורחץ – כרפס | הרמז שיש בכרפס | מה עשו האשכנזים שלא היה מצוי אצלם הכרפס? | נטילה על דבר שטיבולו במשקה שהוא פחות מכזית | החובה שיש בקבלת הוראות מרן | האם מנהג העולם לא ליטול ידים על דבר שטיבולו במשקה הוא מנהג נכון? | “יש לי תפוח רטוב האם כדאי לנגב אותו ולהיפטר מהנטילה”? | נטילת ידים לפני אכילת – מקרונים, כוסכוס, מרק ירקות | עיונם החזק של חכמי תונס | נטילה על הטבלת ביסקוויט בתוך משקה | אכילת הכרפס בלי הסבה.

יחץ | גליונות “משמרת חומותינו” שקיבלם האיש מצליח בקביעות | תקיעה ביום הושענה רבה | מדוע שוברים את המצה לשניים? | ג’ מצות כנגד חכמה בינה ודעת | מדוע יש פוסקים שכתבו לשים בקערה ב’ מצות בלבד? | גלותו של הגר”א | “עם הגר”א הוא העגלון בוודאי שמשיח הגיע” | מנהגיו היחודיים של הגר”א בליל הסדר | מה שדיבר הרב בחצי שעה הסביר הגר”א בחמש דקות | האם יש מקור למנהג האשכנזים בגניבת האפיקומן? | חכמתו של ר’ יהונתן אייבשיץ.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה זצוק"ל
דילוג לתוכן