Menu

הלכה יומית (שלישי) – פנינים לקריאת המגילה

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – פנינים לקריאת המגילה

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי י"ב אדר ב' התשפ"ב

נושאי ההלכה: א. קריאת עשר בני המן במגילה. ב. לנענע המגילה ולנשק התפלין. ג. הכאה באמירת “המן”. ד. אכילה לפני קריאת המגילה. ה. מי שיש לו מגילה כשרה בבית הכנסת.

בן איש חי (הלכות פורים ה”ט-י”א): צריך להיזהר לקרות תיבות “ואת” ואת” הנזכרים בעשרת בני המן, מתוך המגילה. ויש כאלה מחמת המהירות של נשימה אחת, קוראים תיבות “ואת” הנזכרים בעל פה – ואם אדם אינו יכול בגלל נשימה אחת, אז יש אומרים, וכך הלכה, שיקרא את עשרת בני המן פעמיים, פעם אחת בנשימה אחת ויאמר מלה אחת או שתים בעל פה, ופעם שניה בשתי נשימות ויסתכל כל מלה במקומה.

כשיאמר “ויקר” – ביום. ישים ידיו על תפלין – של ראש. וינשק. וכשיאמר “את אגרת הפורים הזאת”, ינענע המגילה במלת “אגרת”.

היה הגאון יעב”ץ מספר על אביו הגאון ז”ל – בעל חכם צבי. שכל פעם שאומרים שם “המן”, היה מכה ברגלו וטופח בסנדלו – אבל זה גרם לרעש גדול בעולם ורעש גדול בבית הכנסת, בעולם היו אומרים: כמה אתם שונאים את המן? אלפיים שנה אתם ממשיכים לשנוא אותו?! ובבית הכנסת לא היו שומעים את הקריאה של המגילה. לכן בן איש חי נהג רק ב”המן” הראשון ו”המן” האחרון, זה הכל.

אסור לאכול לפני קריאת המגילה – כמובן מי שהוא מתענה, ומי שהוא חלש ומוכרח לאכול, לא דיברנו עליו.

ואם יש לאדם מגילה כשרה, שקורא בה לעצמו בבית הכנסת – והוא לא רוצה לצאת בברכה של השליח ציבור, יכול לברך לבד, אבל יברך בלחש.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן