שאל את הרב
print
אא
אשתי מעוברת בחדש השמיני. השנה, צום תשעה באב דחוי. ידוע לי שפטורה מלצום. כך כתוב בחזון עובדיה בהדיא. השאלה שלי היא: האם רשאית להחמיר על עצמה או לא? צד להתיר: מהלשון שכתוב בחזון עובדיה נראה שאפשר להחמיר מדכתב ״רשאית״ לאכול משמע שמותר גם לצום. --צד לאסור: בחזון עובדיה, למטה, לאחר שהביא דברי הרדב״ז כתב הרב המחבר נר״ו : ״ואינה רשאית להחמיר על עצמה״ אז מה הדין למעשה? מדובר באשה שב״ה ההריון תקין ורוצה לצום. וגם רציתי לדעת אם הג׳רבאים יש להם מנהג שונה? כי בחזון עובדיה ציין להרב שואל ונשאל חלק ה׳ סימן צ״ה ואינו נמצא בידי כעת.

מרן ראש הישיבה

תקח כדורים "קלי צום" (מצויים אצלנו בארץ) למעוברות. או שקדיה (שקדים טחונים) במשך שבוע לפני ט' באב. ובט' באב תשכב במנוחה, ואם אינה מרגישה טוב חייבת לאכול.

שאלת המשך: מעוברות בתשעה באב דחוי

אישתי בהריון חודש שישי השנה צום תשעה באב דחוי לא הבנתי אם עדיף שהיא תצום או לו ובמידה ולא איך להיתנהג ביום הצום?

הרב רזיאל כהן

דעת הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהיא פטורה מהצום. אבל מרן ראש הישיבה נר"ו חושש בדבר להחמיר, כמו שכתוב בתשובה הקודמת (מספר 7025). ולכן אם ההריון תקין תקח קלי - צום ותתחיל לצום. ואם באמצע היום אינה חשה בטוב, תבדיל ותאכל מיד.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0