Menu
שאל את הרב
print
אא

בשו"ת מקור נאמן (סי' רטו) הרב כתב בקשר ליום חמישי של פרשת יתרו שרק אדם תוניסאי יכול לדלג תחנון. רציתי לשאול - אני תוניסאי ואני רוצה לומר תחנון. למדנו שמעלת התחנון גדולה מאוד שיותר גדולה ממעלת החזרה. האם אני יכול לומר תחנון למרות שאנחנו יוצאי ג'רבה? והאם אני אוכל לנהוג כך גם אם אתפלל בבית כנסת של תוניסאים? ורציתי לשאול עוד בעניין הזה, האם לא ראוי למשל לעשות את סעודת יתרו אבל כן לומר תחנון כדי להרוויוח את המעלה שלו? הרי.. זו תקנה מאוחרת יותר שלא התפשטה בכל העדות. וזה לא כמו כשיש ברית וכיוצ"ב שלא אומרים תחנון. האם לא כדאי לנסות כמה שיותר ימים להגיד תחנון? תודה

הרב רזיאל כהן

– מעולם לא שמעתי שמעלת התחנון גדולה מן החזרה, אדרבא החזרה תקנת חז"ל גמורה היא ואין לבטלה כלל כמ"ש הרמב"ם בתשובה (הובאה בב"י סי' קכד), ואילו התחנון כתב הטור (סי' קלא) בשם הגאונים שאינה אלא מנהג. וכ"כ הריב"ש (סי' תיב) וכתב שמטעם זה נהגו בכמה מקומות שלא לאמרו בימים מסוימים, שהכל לפי המנהג. ע"ש.

– למעשה אם נפשך מאד חשקה לומר תחנון ביום סעודת יתרו, אין איסור בכך. אבל אל תשנה בפרהסיה ממנהג ביהכ"נ בו אתה מתפלל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן